Sistemul de pornire al autovehiculului


Pornirea motorului – un motor cu ardere interna necesita urmatoarele elemente pentru a porni si a continua sa functioneze:
– un amestec de combustibil.
– comprimarea amestecului.
– o forma de aprindere.
– viteza minima de pornire de cca. 100 de rotatii pe minut.
Pentru a atinge viteza minima de pornire electromotorul trebuie ales astfel incat sa se tina cont de o serie de factori:
– valoarea tensiunii electrice a sistemului de pornire.
– cea mai joasa temperatura posibila (temperatura limita de pornire) care face sa porneasca motorul.
– rezistenta de rupere a aderentei motorului, adica lucrul mecanic cerut de turatia motorului la temperatura lui limita de pornire (incluzand lucrul mecanic initial).
– caracteristicile bateriei.
– caderea de tensiune intre baterie si electromotor.
– electromotorul sa anunte raportul angrenajului.
– caracteristicile electromotorului.
– viteza minima de rupere a aderenţei motorului la temperatura limita de pornire.
Echipamentul de pornire este compus din: demaror si echipamentul de aprindere al combustibilului.
Demarorul constituie principalul element al sistemului de pornire. El se compune dintr-un motor de curent continuu si un dispozitiv de cuplare. Alimentarea se face de la baterie prin intermediul unui releu dispus separat sau direct pe demaror.
Demaror
Demaror
Demarorul cuprinde trei subansamble principale: motorul electric de curent continuu, mecanismul de cuplare, macanismul electromagnetic de comanda.
Demarorul trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
– asigurarea turatiei si cuplului de pornire pentru cele mai grele conditii.
– functionarea sigura pe un domeniu cat mai larg de temperatura.
– decuplarea automata dupa pornirea motorului.
Demarorul trebuie sa prezinte gabarit redus, greutate redusa, fiabilitate buna si o intretinere cat mai simpla.
Statorul este dispus intr-o carcasa confectionata din teava de otel sau tabla stantata. Constructiv statorul poate fi prevazut cu excitatie cu magneti permanenti sau cu excitatie electromagnetica formata din poli si infasurari de excitatie.
Rotorul cuprinde un arbore executat din otel de calitate capabil sa reziste la solicitari mecanice repetate. Pe acesta se dispune un pachet de tole stantate din tabla cu grosimea de cca. 1 mm, prevazute la exterior cu crestaturi in care se monteaza infsurarea rotorica. In cazul crestaturilor deschise, infasurarile se introduc separat, dupa care crestaturile se inchid partial prin sertizare, iar in cazul celor semideschise infasurarile se introduc axial simultan. Infasurarile sunt confectionate din bare de cupru de sectiune circulara sau dreptunghilara.
Rotor
Rotor
Colectorul este confectionat din lamele de cupru sau alama prevazute cu proeminente (stegulete) intre care se fixeaza capetele infasurarii rotorice. In contact cu lamelele colectorului sa afla periile, ghidate intr-un suport port-perii, care sunt de tip metal-grafit.
 Constructia unui demaror cu excitatie cu magneti permanenti si cu reductor planetar (amplificator de cuplu).
Constructia demarorului cu excitatie cu magneti permanenti si cu reductor planetar
Constructia demarorului cu excitatie cu magneti permanenti si cu reductor planetar

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s