Skip to content

Componentele sistemului ABS (Anti Block System)

12 Februarie 2013

Exista mai multe firme care produc sisteme ABS (Anti Block System). Componentele principale ale acestui sistem sunt: senzorii de viteza, partea electronica sau ECU (Electronic Control Unit) si modulatorul hidraulic.
Senzorii de viteza sunt de tip inductiv si lucreaza impreuna cu o roata dintata montata pe roata autovehiculului. Senzorul este compus dintr-o bobina montata pe magnet permanent prelungit cu un miez magnetic. La deplasarea dintilor rotii prin fata senzorului apare un semnal electric avand o frecventa si o tensiune proportionale cu viteza rotii. Rezistenta bobinei este de cca 1000 ohmi. ECU foloseste numai semnalul in frecventa dat de traductor. Cablul de legatura cu traductorul trebuie sa fie ecranat.
Constructia Sistemului ABS

Constructia Sistemului ABS

Partea electronica (Electronic Control Unit – ECU) preia informatiile de la senzorii de viteza si calculeaza cea mai buna solutie pentru modulatorul hidraulic. Schema ECU contine doua microprocesoare care ruleaza in paralel si independent acelasi program pentru a se obtine un grad cat mai bun de securitate. In caz de defect sistemul ABS se deconecteaza singur si semnalizeaza aceasta la panoul bord. ECU mai primeste semnale si de la un traductor de pozitie aflat in modulator. La pornire ECU isi testeaza alimentarea, corespondenta dintre microprocesoare, functionarea ventilelor, transmiterea datelor, memoria si modul de lucru al acesteia. Testul dureazã 300 ms. Modulatorul hidraulic are trei pozitii de lucru: scaderea presiunii, pastrarea presiunii si cresterea presiunii.
Exista si alte sisteme de ABS mai performante dar mai complicate. Unul dintre acestea foloseste pentru cresterea presiunii de franare o pompa cu motor electric. Avantajul acestui sistem este ca viteza de raspuns este mult mai mare. Schema este realizata cu electroventile clasice dar cu mare viteza de actionare si nu cu modulator. Frecventa de lucru depaseste 20 Hz. Comanda electroventilelor este data de un sistem de calcul specializat si performant.
Cercetarile privind franarea autovehiculului prevad in viitor un sistem de franare electropneumatic numit comercial “franare prin fire”. Se prevede o imbunatatire cu 10% a randamentelor de franare (distanta de oprire). Marele avantaj consta in posibilitatea reglarii electronice a efortului de franare pentru a avea o distributie ideala si astfel timpul de raspuns sa se imbunatateasca. Acest sistem va constitui o reala simplificare si reducere de pret pentru camioanele articulate. Modulatoarele vor fi montate deasupra rotii, comanda dandu-se progresiv pe cale electrica de catre ECU. O alta problema apare la sistemele ABS concepute pentru autotrenuri de marfa unde sarcina este mare si deci si forta necesara pentru franare va trebui sa fie considerabila si dependenta de sarcina pe osie.
Anunțuri

From → Sisteme Auto

4 comentarii
  1. Singura problema ar fii ca nu toate masinile o sa aiba un sistem abs performant, iar rata de accidente din spate ar putea sa creasca

  2. Posibil sa creasca rata accidentelor din spate dar conteaza foarte mult viteza la care se poduc aceste accidente, producatorii de autoturisme au implementat sistemul ABS in ideea de a micsora accidentele grave cu pierderi de vieti omenesti …prin urmare daca vor creste accidentele din spate fara victime omenesti este totusi o realizare…

  3. Hallo,

    This is for you, for being kind for others and me, http://www.bigcards.nl/card/pickup/bc-c7cf3c10/

    Sweet greetings, Summer

  4. Thank You Summer !
    You are so sweet 🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: