Skip to content

Transmisia principala

30 August 2012

Transmisia principala  

Transmisia principala are rolul de a multiplica momentul motor primit de la transmisia longitudinala si de a-l transmite prin intermediul diferentialului, arborilor planetari dispusi, in majoritatea cazurilor, sub un unghi de 90º fata de axa pinionului transmisiei principale. In cazul dispunerii transversale a motorului automobilului, transmisia principala trebuie sa transmita momentul motor intre arbori avand axele paralele.

Clasificarea transmisiilor principale: 

– transmisii principale simple realizeaza raportul de transmitere i0 printr-un singur angrenaj.

– transmisii principale duble realizeaza raportul de transmitere i0 prin doua angrenaje inseriate.

– transmisii principale complexe realizeaza dupa necesitati doua rapoarte de transmitere: i01 si i02.

Constructia transmisiei principale 

La transmisiile principale simple si la primul angrenaj al transmisiilor principale duble sau complexe se utilizeaza angrenaje cu roti dintate conice, hipoide sau melc-roata melcata.

Dintre tipurile de danturi ale rotilor conice cea mai mare raspandire o au angrenajele conice cu dantura curbata.

Avantajele danturii curbate, fata de celelalte tipuri de danturi:  

– pentru rapoarte de transmitere egale poate avea dimensiuni de gabarit de pana la de doua ori mai mici (numarul minim de dinti ai pinionului poate fi redus la 5-6 fata de minimum 13 la celelalte doua tipuri),

– la dimensiuni egale suporta incarcari mai mari datorita maririi numarului de dinti aflati simultan in angrenare,

– intre dintii pinionului de atac si cei ai coroanei are loc un contact progresiv, in acest fel eliminandu-se socurile si determinandu-se o sporire a durabilitatii si o diminuare a zgomotului.

Dezavantajele danturii curbate constau in: 

– costul ridicat fata de celelalte tipuri prin complicitatea tehnologiei de fabricatie,

– necesitatea unor reglaje precise la montare,

– ungere pretentioasa pentru reducerea frecarilor mai mari dintre dinti.

Din categoria angrenajelor conice cu dantura curba fac parte si angrenajele hipoide.

Angrenajele hipoide au capatat o larga raspandire datorita angrenarii line si incarcarilor mari care le poate suporta.

Din cauza frecarilor suplimentare ce apar pe flancurile dintilor, pierderile din frecare sunt mai mari iar temperatura de functionare mai ridicata. Acest dezavantaj poate fi diminuat printr-un rodaj prealabil si reglare precisa.

Deplasarea hipoida a axei pinionului de atac fata de axa coroanei dintate poate fi facuta in 2 variante:

– varianta “a” determina coborarea centrului de greutate al automobilului.

– varianta “b” determina o marire a distantei minime fata de sol.

From → Piese Auto

2 comentarii
  1. dinti albi permalink

    Foarte bun articolul!

  2. Multumesc pentru apreciere !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: