Skip to content

Defectele in exploatare ale instalatiei de racire

22 Octombrie 2012

Intretinerea in bune conditii a instalatiei de racire se face:
– inlocuirea lichidului de racire: 30000 km,
– inlocuirea termostatului: 60000 km,
– spalarea cu jet de apa a radiatorului: 20000 km,
– ungerea articulatiilor jaluzelelor radiatorului: 5000 km,
– ungerea pompei de apa: 5000 km,
– spalarea baii de ulei: 60000 km,
– curatirea de depuneri de piatră: 60000 km.
Defectele in exploatare ale instalatiei de racire 
Pompa de apa poate prezenta urmatoarele defecte:
– rupturi ale umarului pentru inelul opritor al rulmentului de le corpul pompei,
– fisuri si crapaturi ale corpului pompei,
– uzura locasului pentru rulmenti de la corpul pompei,
– incovoierea axului pompei,
– uzura in diametru a axului pompei,
– uzura canalului de pana al axului,
– deteriorarea filetului axului,
– fisuri sau rupturi pe paletele rotorului,
– uzura locasului rotorului pentru axul pompei,
– uzura supafetei frontale a rotorului.
Radiatorul poate prezenta urmatoarele defecte:
– spargerea bazinelor – inferior sau superior,
– avarierea tevilor de racire si de control.
Ventilatorul poate prezenta urmatoarele defecte:
– deformarea paletelor,
– slabirea paletelor in locurile de sudura,
– uzura gaurilor pentru suruburile de fixare a ventilatorului.
Supra-icalzirea a motorului are drept cauze:
– pierderi de apa in interiorul sau exteriorul motorului,
– slabirea sau ruperea curelei de ventilator,
– termostat defect,
– functionarea necorespunzatoare a pompei de apa sau ventilatorului,
– infundarea sau spargerea radiatorului,
– depuneri de piatra.
Incalzirea insuficientaa motorului este cauzata de blocarea supapei termostatului in pozitia deschis, cand apa trece spre radiator, nepermitand incalzirea rapida a motorului.
Repararea instalatiei de racire Succesiunea operatiilor de reparare a radiatoarelor este urmatoarea:
– spalarea exterioara si suflarea cu aer comprimat,
– fierberea in solutie special preparata pentru indepartarea pietrei si a murdariei,
– controlul etaseitatii cu ajutorul aerului comprimat ce se introduce in radiator care in prealabil a fost cufundat intr-un bazin cu apa,
– demontarea bazinelor de miez si controlul sectiunii interioare a fiecarei tevi,
– curatirea si repararea bazinelor,
– lipirea miezului in punctele in care s-au gasit scurgeri, inlocuirea sau astuparea tevilor ce nu pot fi reparate,
– asamblarea radiatorului,
– incercarea la presiune de 0,5 atmosfere pentru verificarea etanseitatii.
Umarul pentru inelul opritor al rulmentului se repara prin incarcare cu sudura oxiacetilenica si strunjire la cota nominala, fisurile si crapaturile se sudeaza oxiacetilenic la cald, locasul pentru rulment se alezeaza la o cota majorata, inelul exterior al rulmentului urmand sa fie incarcat prin cromare dura.
Axul incovoiat se repara prin indreptare la rece, uzura in diametru se reconditioneaza prin rectificare rotunda, canalul uzat se largeste prin frezare sau se frezeaza unul nou la 180°, iar filetul uzat se recalibreaza cu filiera.
Paletele rotorului fisurate sau cu rupturi se incarca cu sudura, locasul uzat se bucseaza, iar suprafata frontala se rectifica plan.
Paletele ventilatorului se indreapta cu ajutorul unui ciocan sau cu ajutorul unui dispozitiv pentru indreptat palete, paletele slabite se sudeaza in puncte, iar gaurile pentru suruburile de fixare se incarca cu sudura si apoi se executa gauri la cota nominala.
Anunțuri

From → Reparatii Auto

2 comentarii
  1. Eugeniu permalink

    Excelente referate pentru amatori si profesionisti. Felicitari!

  2. Multumesc pentru aprecieri!

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photo

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: