Criterii de clasificare a drumurilor


Dupa folosinta drumurile pot fi:
Drumuri publice – destinate cerintelor de trafic rutier ale intregii populatii si ale economiei nationale.
Acestea se impart in:
Drumuri de interes vital:
– autostrazi – drumuri de mare capacitate, rezervate exclusiv circulatiei autovehiculelor. Autostrazile sunt prevazute cu benzi unidirectionale, separate printr-o banda mediana, sau parapeti. De asemenea, acestea intersecteaza denivelat orice alta cale de comunicatie si evita, pe cat posibil, localitatile. Accesul si iesirea pe si din autostrada este permisa numai prin locuri special amenajate.
– drumuri nationale – asigura legatura cu punctele de frontiera.
Drumuri de interes local:
– drumuri judetene.
– drumuri comunale.
– strazi.
Drumuri de exploatare
– satisfac cerintele de trafic rutier ale unor agenti economici din industrie, agricultura, etc.
Dupa influenta pe care o au asupra exploatarii autovehiculelor, drumurile se impart in 6 categorii disticte:
Categoria M – cuprinde drumurile asfaltate, in stare buna, carora li se atribuie un coeficient de drum = 0.0.
Categoria K – include drumurile pavate, in stare buna, carora li se aribuie un coeficient = 1.
Categoria T – cuprinde drumurile asfaltate, pavate si pietruite, in stare mediocra, carora li se atribuie un coeficent = 1.1.
Categoria L – cuprinde drumurile pietruite cu piatra sparta, pietris si bolovani, carora li se atribuie un coeficient = 1.2.
Categoria E – include acele drumuri care impun schimbari de viteza pe circa 70% din parcus si cuprinde: drumurile de pamant, drumurile de terasamente, in stare mediocra si dumurile pavate cu bolovani de rau, in stare rea, a caror coeficient este = 1.4.
Categoria H – cuprinde toate celelate categorii de drumuri, a caror stare nu permite viteze mai mari de 15km/h pe toata lungimea lor si care au un coeficient de drum = 1.6.
Coeficientii de drum au menirea de a corecta parcursul efectiv, in vederea obtinerii parcursului echivalent.
Reclame

2 gânduri despre “Criterii de clasificare a drumurilor

    1. Practic la cum arata drumurile noastre asa este…dar ideea articolului era ca oamenii sa constientizeze cum ar trebui sa arate drumurile si sa nu mai fie atat de indiferenti fata de autoritati care ar trebui sa scoata din vocabular expresia „merge si asa”…!!!

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s