Skip to content

Diagnosticarea starii tehnice a motoarelor

9 Septembrie 2012

Obiective
– punerea in evidenta a parametrilor de diagnosticare generala sau globala.
– evidentierea dependentei dintre parametri de diagnosticare si parametri de stare ai motorului.
– diagnosticarea generala dupa puterea efectiva pe stand si prin suspendarea functionarii cilindrilor.
– diagnosticarea dupa consumul de combustibil.
– diagnosticarea dupa zgomot a motorului.
– diagnosticarea prin metoda acceleratiei in gol.
– diagnosticarea dupa presiunea la sfarsitul comprimarii.
– diagnosticarea pe baza pierderii de aer introdus in cilindrii.
– evaluarea starii tehnice a mecanismului motor pe baza masurarii depresiunii din colectorul de admisie.
– diagnosticarea etanseitatii cilindrilor pe baza debitului de gaze scapate in carter.
– diagnosticarea prin metoda vibro acustica.

Parametri energetici, economici si ecologici ai motoarelor de autovehicule sunt dependenti de starea tehnica generala a acestora aflata intr-o continua modificare in procesul de exploatare.
In general schimbarea starii tehnice se produce in sensul inrautatirii parametrilor ca urmare a uzurii normale sau accidentale a elementelor structurale si a subansamblelor (mecanism motor, mecanism distributie, instalatia de alimentare, racire, ungere, aprindere, etc.) precum si a dereglarii sau avarierii unora din componente.

Diagnosticarea motorului se poate realize in doua moduri:
– diagnosticare globala sau generala.
– diagnosticare de profunzime sau pe elemente.

Parametri de diagnosticare generala trebuie sa fie niste marimi de a caror valoare sa depinda starea tehnica a mai multor componente ale motorului.
Parametri de diagnosticare generala utilizati sunt:
– puterea efectiva a mototrului.
– consumul de combustibil.
– nivelul de zgomot.
– gradul de poluare.

Aspecte generale

Dependenta dintre parametri de diagnosticare mentionati anterior si parametri de stare ai motorului grupeaza mecanismele si sistemele in felul urmator:

Puterea si consumul de combustibil:
– instalatia de alimentare cu aer si combustibil.
– mecanism motor.
– mecanism de ditributie.
– sistem de racire.
– instalatie de aprindere.

Nivelul de zgomot:
– instalatia de alimentare aer-combustibil.
– mecanism motor.
– instalatie de racire.
– mecanism de distributie.

Nivelul noxelor din gazele de evacuare:
– instalatia de alimentare aer-combustibil.
– mecanism de distributie.
– instalatia de aprindere.
– mecanism motor.

Diagnosticarea de profunzime se face in cazurile in care semnalele de diagnosticare generala au valori inadmisibile la repararea sau inlocuirea unor componente precum si in situatii de avarie.
Tinandu-se seama de semnalele de diagnosticare specifice componentelor care urmeaza a fi testate, alegerea parametrilor de diagnosticare trebuie sa se faca si in functie de capacitatea de informatie apreciata pe baza coeficientului informational notat cu Kinf. Acest coeficient indica dinamica schimbarii valorii parametrului de control in functie de parcursul automobilului si permite sa se compare capacitatile informationale ale parametrilor de diagnosticare care au baze fizice diferite.

Kinf=(Xmax-Xmin)/Xmax

From → Diagnostice Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: