Skip to content

Parametrii constructivi ai automobilelor

17 Octombrie 2012

Parametrii automobilelor sunt factorii de baza care definesc calitatile acestora, pentru a constata daca ele corespund cerintelor impuse de exploatare, precum si pentru a compara un automobil dat cu altul. Principalii parametri ai automobilelor sunt caracteristicile constructive si calitatile tehnice de exploatare.Principalii parametri constructivi ai automobilului sunt: caracteristicile dimensionale, masa si modul de repartizare a acesteia pe punti.Caracteristicile dimensionale ale automobilului sunt urmatoarele si se definesc astfel:
Dimensiunile de gabarit – sunt dimensiunile limita ale automobilului, adica cele mai mari dimensiuni privind lungimea L, latimea l si inaltimea H.
Ampatamentul – este distanta dintre planurile verticale care trec prin axele rotilor din fata si din spate situate de aceeasi parte a automobilului.
Ecartamentul – este distanta dintre planurile de simetrie ale pneurilor puntii, masurata in planul de contact cu drumul. La puntile cu roti duble, ecartamentul este distanta dintre planurile verticale mediane ale rotilor duble.
Consolele – fata si spate – reprezinta distantele de la punctele extreme din fata, respectiv din spate ale automobilului pana la planul vertical care trece prin centrul rotilor din fata sau spate.
Garda la sol – reprezinta distanta minima dintre punctul cel mai de jos al sasiului automobilului si suprafata drumului.
Masa totala a automobilului
Masa proprie – poate fi, in functie de starea automobilului, masa proprie a automobilului uscat care reprezinta masa automobilului nealimentat, avand toate echipamentele si accesoriile necesare fuctionarii sau masa proprie a automobilului in stare de exploatare, care reprezinta masa proprie a automobilului uscat la care se mai adauga combustibilul (cel putin 90% din capacitatea rezervorului) si agentul de racire al motorului.
Masa utila – reprezinta sarcina pentru care a fost construit automobilul sa o transporte.
Repartizarea masei automobilului pe punti – se poate determina atat prin calcul cat si pe cale experimentala.
Sarcina pe punte – este partea din masa automobilului care se transmite suprafetei de rulare prin rotile puntii considerate. La autocamioane si autobuze, unde in mod normal se prevad roti simple pe fata si roti duble la puntea din spate, incarcarea pe puntea din fata se recomanda  (0,25-0,36)  si  (0,75-0,70) pe puntea din spate. La autoturisme, incarcarile se iau aproximativ egale.

From → Recomandat

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: