Se remediaza prin inlocuirea tachetilor defecti, alezandu-se locasurile (eventual bucsandu-le), iar cele amovibile se inlocuiesc.
Tachetii hidraulici gripati provoaca functionarea neregulata a motorului. Se demonteaza si se deblocheaza cu solventi.
Functionarea neregulată, uneori cu zgomot, a motorului este, indeosebi, urmarea uzurii inegale a camelor de la arborele cu came. Chiar daca reglajele sunt corecte, motorul functioneaza neregulat datorita uzurii camelor. Acestea pot fi controlate numai prin demontarea culbutorilor si asezarea unui ceas comparator cu palpatorul pe fiecare tija impingatoare, masurand cursa la fiecare in parte in timp ce se roteste arborele cotit cu manivela. Cand diferentele dintre citirile maxime ce corespund varfurilor camelor de acelasi fel (admisie sau evacuare) sunt mai mari de 0,8-1 mm, uzura lor este accentuata si se impune inlocuirea arborelui cu came sau rectificarea lui.
Remedierea consta, in primul caz, in reglarea jocului dintre culbutor si supapa, iar daca urmarile sunt mai grave (supapele arse sau scaunele fisurate) se inlocuiesc, rodandu-le pentru etansare (inchiderea perfecta).
Daca neetansarea supapelor este cauza functionarii neregulate a motorului, atunci se demonteaza ansamblul chiulasei si se face rodarea lor cu pasta, pana se reface etanseitatea.