Skip to content

Organizarea generala a autoturismelor

17 Octombrie 2012

Organizarea generala a autoturismelor este determinata de locul de dispunere a motorului si a puntilor motoare. Dupa schema de organizare generala autoturismele pot fi: cu motorul in fata si puntea motoare in spate, cu motorul in fata si puntea motoare tot in fata, cu motorul in spate si puntea motoare in spate.

Solutia clasica 

Pentru a mari suprafata utila a caroseriei, la constructiile moderne, prevazute cu suspensie cu roti independente, la care puntea rigida propriu-zisa din fata lipseste, motorul este coborat intre roti. Prin aceasta, inaltimea centrului de masa se reduce, marindu-se stabilitatea automobilului. Solutia asigura o distributie mai uniforma a greutatii totale a automobilului pe cele doua punti si prezinta o accesibilitate mai buna la motor si transmisie pentru lucrarile de intretinere tehnica.

Solutia totul in fata 

La aceasta solutie, grupul motor-transmisie este dispus, in mod normal, in sens longitudinal, cu motorul in spatele rotilor din fata, intre roti sau inaintea lor. Ca varianta deosebita a formulei totul in fata sunt autoturismele la care grupul motor-transmisie este dispus transversal, in scopul de a castiga un spatiu cat mai mare la persoane, la aceeasi deschidere intre punti. Solutia totul in fata, prin lipsa arborelui longitudinal, permite coborarea caroseriei (deci si a centrului de masa), prezentand in felul acesta o stabilitate mai mare in comparatie cu solutia clasica. Aceasta solutie, spre deosebire de solutia totul in spate si cea clasica, prezinta o stabilitate marita in viraj. In afara de avantajele prezentate, solutia totul in fata are si unele dezavantaje:
– micsorarea greutatii aderente la urcarea pantelor,

– complicatii constructive pentru puntea din fata, care este, in acelasi timp, o punte motoare si de directie,

– manevrarea mai dificila a volanului etc.

Solutia totul in spate 

Permite, de asemenea, coborarea centrului de masa prin lipsa arborelui longitudinal. Prin dispunerea motorului in spate se reduce mult zgomotul si se elimina scaparile de gaze in interiorul caroseriei. La urcarea unei pante, greutatea aderenta creste, deoarece, in acest caz, rotile din spate, care se incarca suplimentar, sunt si roti motoare. Solutia totul in spate permite o profilare aerodinamica mai buna a autoturismului la partea frontala. Aceasta solutie se intalneste in doua variante: cu agregatul motor-transmisie longitudinal, in consola, in spatele puntii (solutia cea mai raspandita) si cu el dispus transversal. Solutia totul in spate reprezinta, insa si unele dezavantaje, cum sunt:

– consumul unei puteri mai mari pentru instalatia de racire a motorului ( ventilator mai mare),

– necesitatea unor comenzi lungi si complicate,

– uzuri mari la motor, deoarece aspira praful ridicat in timpul mersului etc.

From → Newparts

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: