Metodologia efectuarii controlului asupra functionarii tahografelor si utilizarii diagramelor tahografice pentru urmarirea activitatii autovehiculelor


Organele de control verifica urmatoarele probleme legate de functionarea tahografelor si utilizarea diagramelor tahografice pentru urmarirea activitatii autovehiculelor:
La plecarea autovehiculelor din garaj
– indrumarea in cursa a autovehiculelor ce vor executa transporturi numai daca aparatul tahograf functioneaza.
– emiterea de catre personalul autocoloanelor (autobazelor) a numarului de diagrame necesar introducerii in aparat pe toata durata executarii transportului.
– inscrierea, in partea centrala a diagramei, a datelor de identificare (numar de inmatriculare, seria foii de parcurs, data, indicatia contorului la plecare).
– introducerea corecta a diagramei in aparat.
– intoarcerea mecanismului ceasornic al aparatului si reglarea mecanismului de inregistrare a timpului in circulatie si stationare.
– daca cablul de antrenare (kilometraj) este montat conform prescriptiilor tehnice.
– existenta sigiliilor aplicate atat in aparat, cat si la capetele cablului de antrenare.
In parcurs:
– functionarea normala a tahografului.
– se analizeaza diagramele si se stabileste daca au fost respectate: viteza legala, traseul programat si stationarile in locurile prevazute.
In toate cazurile, organul de control inscrie in foaia de parcurs locul, data, ora cand au fost efectuate controlul, deschiderea aparatului, constatarile si masurile luate. Se indica obligatoriu numarul autorizatiei (ordinului) de control si numele si prenumele citet.
La sosirea in garaj:
– functionarea normala a tahografului.
– inscrierea pe diagrame a indicatiilor contorului kilometric la sosire.
– daca soferul a restituit sau are asupra sa in vederea restituirii toate diagramele primite la plecarea din garaj.
– starea cablului de antrenare, daca este montat corespunzator, daca sigiliile sunt intacte.
– daca personalul din autobaza analizeaza activitatea autovehiculelor pe baza inregistrarilor de pe diagramele tahografice si ia masuri pentru cazurile de depasire a vitezei legale, de nerespectare a itinerarului programat si de nejustificare a stationarilor in afara celor normale.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s