Clasificarea suspensiilor auto


Clasificarea suspensiilor automobilelor se face dupa tipul puntii si dupa caracteristica elementelor elastice.
Dupa tipul puntii, suspensiile se clasifica:
– suspensii cu roti dependente.
– suspensii cu roti independente.
Suspensia cu roti dependente se intalneste in cazul puntilor rigide iar suspensia cu roti independente, in cazul puntilor articulate la care fiecare roata este suspendata direct de cadru sau caroserie. Suspensia dependenta este caracterizata printr-o legatura rigida intre rotile din dreapta si din stanga, iar ridicarea sau coborarea unei roti, produsa de denivelarile caii de rulare, provoaca schimbarea pozitiei si pentru cealalta roata. La suspensia independenta lipseste legatura directa dintre rotile automobilului iar schimbarea pozitiei unei roti nu influenteaza si cealalta roata.
Suspensia independenta prezinta fata de suspensia dependenta avantajele: inbunatatirea confortului prin reducerea masei nesuspendate, tinuta de drum mai buna deoarece deplasarile rotilor nu se influenteaza reciproc, micsorarea oscilatiilor de ruliu ale caroseriei si marirea stabilitatii automobilului. In functie de tipul caracteristicii elastice, suspensiile se clasifica in: suspensii cu caracteristica elastica lineara si suspensii cu caracteristica elastica nelineara.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s