Structura curelelor sincron


Curelele sincron au inceput sa fie folosite la vehiculele cu motor in anii ’60. Curelele au fost apoi utilizate in diferite ramuri ale industriei constructoare de masini, pentru transmisia puterii si a comenzilor sincron. Aceste numeroase aplicatii ale curelelor, au condus la evolutii si imbunatatiri ale acestora. In ceea ce priveste aplicabilitatile in industria auto, aceste evolutii nu au fost doar pentru materialele utilizate, ci si asupra profilelor dintilor de curele. Daca luam in considerare toate aplicatiile industriale ale curelelor sincron, in prezent exista doua tipuri de curele, fiecare fiind realizat din diferite materiale: primul tip este format din curele turnate din poliuretan armat cu otel sau fibra aramid. Aceste curele nu mai sunt utilizate in industria auto. Al doilea tip de curele este fabricat din elastomeri armati cu fibra de sticla si o tesatura de poliamida. Acestea sunt materialele folosite pentru fabricarea curelelor sincron din industria auto.
Partea din spate a centurii si conturul dintilor sunt fabricate din elastomeri sau nitril hidrogenat. Acesti elastomeri au fost alesi pentru proprietatile lor mecanice la temperaturi ridicate. Situate in elastomer, liantele din fibra de sticla au o rigiditate considerabila, oferind curelei rigiditate longitudinala. Dintii sunt acoperiti cu tesatura din poliamida al carei scop este, pe de o parte, sa asigure forma corecta a dintilor in timpul vulcanizarii, si pe alta parte, pentru a consolida si a o proteja impotriva uzurii.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s