Skip to content

CVT – Continous Variable Transmissions

28 August 2013

Transmisiile care au in componenta CV mecanice in trepte ofera maxim cinci sau sase rapoarte de transmitere, ceea ce determina rezolvarea in mod incomplet, discontinuu si frecvent neeconomic a adaptarii motorului la cerintele autopropulsarii automobilului. Utilizarea cu eficienta maxima a performantelor sursei energetice este posibila numai prin utilizarea unei CV cu variatie continua a raportului de transmitere.
Transmisiile cu variatie continua a raportului de transmitere, denumite CVT au in componenta lor, pe langa mecanismele clasice de adaptare si transfer al fluxului de putere, convertizoare mecanice de cuplu cu variatie continua a raportului de transmitere.
Variatoarele (convertizoarele) mecanice utilizate in ansamblul CVT sunt sisteme mecanice in care transformarea succesiva a energiei se face in cadrul aceleiasi forme de energie (energie mecanica).
Variatoarele mecanice ce intra in componenta CVT sunt bazate pe principiul transmiterii fluxului de putere intre unitatea de intrare si cea de iesire printr-un element de legatura, rigid sau flexibil, care prin modificarea pozitiei fata de aceste doua elemente determina modificarea raportului de transmitere. Singura solutie aplicabila in productia de serie este cea a convertizoarelor cu fulii de diametru variabil, cu element intermediar flexibil, continuu sau articulat.
In prezent, CVT sunt impuse de potentialul lor in optimizarea functionarii globale a grupului motopropulsor, de confortul oferit in conducere si de disponibilitatile de conlucrare cu sursele energetice alternative in cazul automobilelor hibride.
Utilizarea CVT asigura:
– imbunatatirea performantelor dinamice si de consum, in special in regimurile tranzitorii, prin adoptarea din domeniul de reglare a raportului optim de transmitere.
– sporirea duratei de utilizare a motorului prin transmiterea fluxului de putere in mod continuu.
– ameliorarea confortului in conducere prin automatizarea cuplarii ambreiajului si a schimbarii rapoartelor de transmitere.
– imbunatatirea controlului emisiilor poluante si reducerea nivelului de zgomot.
Pentru a fi adaptabil la autoturisme, acest tip de transmisie trebuie sa raspunda urmatoarelor cerinte:
– sa ofere o gama de reglare comparabila sau superioara transmisiilor clasice, mecanice in trepte cu comanda manuala sau automata.
– sa transmita puteri mari in conditii de randament maxim.
– sa fie compacte, pentru ca intr-un ansamblu de transmisie monobloc sa poata echipa autoturisme cu echipamentul de tractiune organizat in varianta totul pe fata transversal.
– sa ofere ansamblului transmisiei o fiabilitate compatibila cu solutiile clasice.
– sa implice costuri minime de fabricatie si intretinere.
– sa necesite un sistem de comanda si de reglare simplu, fiabil si compatibil cu celelalte sisteme incluse in constructia autoturismelor: injectia de benzina, sistemul de prevenire a blocarii rotilor la franare (ABS), etc.

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: