Cum functioneaza sistemul hybrid la Toyota Prius


La viteza mica – pana la o anumita viteza (mica) puterea este furnizata de catre motorul electric alimentat de la baterii.
Accelerare puternica – puterea este furnizata in mod hybrid din ambele surse, adica se foloseste atat motorul electric alimentat din baterii si generator cat si cel pe combustibil.
Pe Autostrada – in conditii de performanta maxima sursa de putere va fi exclusiv furnizata de catre motorul pe combustibil.
Frana sau Decelerare (micsorarea vitezei, coborare, etc) – in timpul franarii sau decelerarii energia de miscare se recupereaza, motorul electric functionand in regim de dinam, incarcand bateriile.
La stop (fara miscare) – motorul pe combustibil este oprit in mod automat pentrue economisire, iar motorul electric este in “ standby” urmand a fi pus in functionare foarte rapid cand se accelereaza.
Toyota Prius Motor
Toyota Prius Motor
Pentru a creste gradul de siguranta al vehiculelor sale, compania Toyota actioneaza simultan pe doua fronturi: siguranta activa si siguranta pasiva. Cu un scor de 5 stele Euro-NCAP si o gama larga de dotari de siguranta activa si pasiva, Prius permite un control precis pe sosea si ofera un grad ridicat de siguranta a pasagerilor.
Conceptul de Siguranta Activa are ca obiectiv principal prevenirea accidentelor rutiere. Masurile de siguranta activa joaca si vor continua sa joace un rol din ce în ce mai important. Prin intermediul sistemelor electronice, sistemele de siguranta precum ABS, Controlul Tractiunii,
Asistenta la Franare sau sistemul de Control al Stabilitatii Vehiculului ofera soferului un grad sporit de asistenta in cea mai mare parte a situatiilor si conditiilor de drum intalnite.
Sistemul de Control al Stabilitatii Vehiculului (VSC) conlucreaza cu servodirectia electrica, asigurand acesteia un cuplu optim pentru a ajuta soferul sa manevreze volanul mai precis.
Sistemul imbunatateste timpii de reactie si reduce pericolul derapajului prin controlarea fortei motrice a celei de franare in cazul unei opriri de urgenta.
Un ansamblu de senzori comunica Modulului Electronic de Control (ECU) starile vehiculului si actiunile e care le intreprinde soferul. Folosindu-se de aceste informatii sistemul activeaza individual franele si acceleratia masinii pentru a contribui la mentinerea stabilitatii acesteia pe trasa.
Sistemul Toyota de Management Integrat al Parametrilor Dinamici ai Vehiculului (VDIM) este rezultatul integrarii sistemului VSC cu cel de servodirectie asistata cu motor elestric, cu Raport Variabil de Virare (VGRS) – o noua tehnologie cu grad de reactie adaptat solicitarilor.
VDIM este unic datorita urmatorilor factori: in primul rand, controlul este activat inainte ca vehiculul sa depaseasca o stare critica, marindu-se astfel nivelul de siguranta activa (functie de prevenire), in al doilea rand, sistemele componente sunt gestionate cursiv, conlucrand perfect.
Fiecare din subsistemele componente ale VDIM (Sistemul Pentru Prevenirea Blocarii Rotilor la Franare-ABS, de Control al Tractiunii-TRC, de Control al Stabilitatii Vehiculului-VSC, VGRS si Servodirectia Asistata cu Motor Electric) sunt integrate pentru o iteroperativitate maxima. Toyota a fost unul dintre primii producatori care a introdus sistemul VGRS in anul 2002, la modelul Land Cruiser.
Sistemul VDIM integreaza toate celelalte sisteme electronice de siguranta. Senzorii comunica o gama larga de parametri Modulului Electronic de Control – ECU – precum acceleratia in directia de mers, in marsarier sau acceleratia laterala, viteza de rotatie a rotilor, unghiul de inclinare al masinii (raportul de inclinare fata de centrul de greutate al masinii), unghiul de bracaj, gradul de aparase al pedalei de acceleratie si presiunea de franare aplicata fiecarei roti, pentru ca aceasta sa poata avea o imagine clara a parametrilor dinamici ai vehiculului.
Prin compararea acestor surse de informatie, VDIM poate recunoaste intentiile soferului si activeaza electronic, in mod adecvat, diversele sisteme de siguranta pentru a crea un raspuns mai prompt al masinii la comenzile a acestuia, si pentru a creste performantele dinamice ale vehiculului.
Sistemul de Control Electric al Tractiunii (E-TRC) reduce in mod automat puterea motorului daca este sesizata pierderea aderentei rotilor motrice la accelerare. De asemenea, asigura controlul franarii pentru a asigura recastigarea aderentei si a face accelerarea si franarea mai controlabile.
Siguranta pasiva – in interior, Prius dispune de sisteme avansate de protectie a pasagerilor. Zonele frontale deformabile in caz de impact si pana la 8 airbag-uri (SRS in fata, lateral si perdea) asigura protectia pasagerilor. Centurile de siguranta ale locurilor din fata, cu pretensionare si limitatoare de forta, reduc probabilitatea ranilor la nivelul torsului in cazul uni accident.
Conceptul de Siguranta Pasiva, pe de alta parte, are ca obiectiv reducerea efectelor vatamatoare asupra ocupantilor masinii si pietonilor in eventualitatea producerii unui accident. Au fost proiectate caroserii si sisteme de retinere inteligente. Astfel, au fost introduse sisteme de airbaguri laterale, frontale, la nivelul genunchilor si capului, precum si centuri de siguranta cu pretensionare si limitatoare de forta. Toyota are ca obiectiv nu numai reducerea ranirilor ce pot provoca decesul, dar si o reducere semnificativa a celor ce pot avea ca efect rezultate permanente, precum lovitura de bici. In prezent sunt introduse sisteme avansate de airbaguri, ce ofera protectie ocupantilor la nivelul genunchilor, torsului, soldurilor si abdomenului.
Reclame

5 gânduri despre “Cum functioneaza sistemul hybrid la Toyota Prius

  1. M-a gandeam sa-mi iau o Toyoyta Prius, am vazut la SH, Executive 1 pe la 7750 euro si Sol la 10870 euro. Deocamdata am un Clio, tocmai i-am reinoit RCA-ul, mi-a luat o groaza pana m-am hotarat de la cine sa fac, n-am mai vrut la Carpatica. Am folosit calculatorul de la RomAsig ca sa compar preturile si ofertele firmelor de asigurari, am ales pana la urma Allianz. Toyoyta Prius mi se pare mai sigura ca Renault Clio si articolul tau chiar m-a convins. Chiar ar fi interesant un articol comparativ intre masinile astea doua. O sa revin sa te citesc, ai un site foarte interesant. Zi faina!

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s