Skip to content

Marcajele rutiere aplicate pe carosabil si semnificatia lor

26 Mai 2013

Aceste mijloace de semnalizare servesc la organizarea circulatiei, avertizarea sau indrumarea participantilor la trafic. Ele pot fi folosite singure sau impreuna cu alte mijloace de semnalizare rutiera pe care le completeaza sau le precizeaza semnificatia.
Se aplica pe suprafata partii carosabile a drumurilor modernizate, pe borduri, pe lucrari de arta, pe accesorii ale drumurilor, precum si pe alte elemente si constructii din zona drumurilor.
Tipuri de marcaje vezi sectiunea marcaje de la tagurile sitului:
Longitudinale, care pot fi:
– de separare a sensurilor de circulatie.
– de separare a benzilor pe acelasi sens.
– de delimitare a partii carosabile.
Transversale, care pot fi:
– de oprire.
– de cedare a trecerii.
– de traversare pentru pietoni.
– de traversare pentru biciclisti.
Diverse, care pot fi:
– de ghidare.
– pentru spatii interzise.
– pentru interzicerea stationarii.
– pentru statii de autobuze, troleibuze, taximetre.
– pentru locuri de parcare.
– sageti sau inscriptii.
Laterale aplicate pe:
– lucrari de arta (poduri, pasaje denivelate, ziduri de sprijin).
– parapete.
– stalpi si copaci situati pe platforma drumului.
– borduri.
Marcajul longitudinal format dintr-o linie continua simpla sau dubla interzice incalcarea acestuia.
Marcajul format dintr-o linie continua aplicata pe bordura trotuarului sau la marginea partii carosabile interzice stationarea vehiculelor pe acea parte a drumului. Cand o asemenea linie insoteste un indicator de interzicere a stationarii, acesta precizeaza lungimea sectorului de drum pe care este valabila interzicerea.
Marcajul longitudinal format din linii continue care delimiteaza banda pe care este aplicat si un marcaj simbolizand o anumita categorie sau anumite categorii de vehicule semnifica faptul ca banda este rezervata circulatiei acelei sau acelor categorii de vehicule.
Linia continua se foloseste in urmatoarele situatii:
– linia continua simpla, pentru separarea sensurilor de circulatie, a benzilor de acelasi sens la apropierea de intersectii si in zone periculoase.
– linia continua dubla, pentru separarea sensurilor de circulatie cu minimum doua benzi pe fiecare sens, precum si la drumuri cu o banda pe sens sau in alte situatii stabilite de administratorul drumului respectiv, cu acordul politiei rutiere.
Pe drumurile cu circulatie in ambele sensuri prevazute cu o singura banda pe sens, pe distanta cuprinsa intre indicatoarele de avertizare “Copii“, aferente celor doua sensuri, marcajul de separare a sensurilor se executa cu linie continua.
Marcajul longitudinal format dintr-o linie discontinua simpla sau dubla permite trecerea peste acesta, daca manevra sau reglementarile instituite impun acest lucru.
Marcajul cu linie discontinua poate fi simplu sau dublu si se foloseste in urmatoarele situatii:
Marcajul cu linie discontinua simpla:
– pentru separarea sensurilor de circulatie, pe drumurile cu doua benzi si circulatie in ambele sensuri.
– pentru separarea benzilor de circulatie pe acelasi sens, pe drumurile cu cel putin doua benzi pe sens.
– pentru marcarea trecerii de la o linie discontinua la una continua.
– in localitati acest marcaj nu este obligatoriu.
– pentru a separa, pe autostrazi, benzile de accelerare sau de decelerare de benzile curente de circulatie.
– pentru marcaje de ghidare in intersectii.
Marcajul cu linie discontinua dubla, pentru delimitarea benzilor reversibile. Pe asemenea benzi marcajul este insotit de dispozitive luminoase speciale.
In cazul marcajului longitudinal format dintr-o linie continua si una discontinua alaturate, conducatorul de vehicul trebuie sa respecte semnificatia liniei celei mai apropiate in sensul de mers.
Marcajele pentru interzicerea stationarii se pot realiza:
– prin linie continua galbena aplicata pe bordura trotuarului sau pe banda de consolidare a acostamentului, dubland marcajul de delimitare a partii carosabile spre exteriorul platformei drumului.
– printr-o linie in zig-zag la marginea partii carosabile.
Marcajele prin sageti sunt folosite pentru:
– selectarea pe benzi.
– schimbarea benzii (banda de accelerare, banda suplimentara pentru vehicule lente, banda care se suprima prin ingustarea partii carosabile).
– repliere, numai in afara localitatilor pe drumuri cu o banda pe sens si dublu sens de circulatie.
Marcajul transversal constand dintr-o linie continua, aplicata pe latimea uneia sau mai multor benzi, indica linia inaintea careia vehiculul trebuie oprit la intalnirea indicatorului “Oprire“. Un asemenea marcaj poate fi folosit pentru a indica linia de oprire impusa printr-un semnal luminos, printr-o comanda a agentului care dirijeaza circulatia, de prezenta unei treceri la nivel cu o cale ferata, cu o linie de tramvai sau a unei treceri pentru pietoni. Inaintea marcajului ce insoteste indicatorul “Oprire“ se poate aplica pe partea carosabila inscriptia “Stop“.
Marcajul transversal constand dintr-o linie discontinua, aplicata pe latimea uneia sau mai multor benzi, indica linia care nu trebuie depasita atunci cand se impune cedarea trecerii. Inaintea unei asemenea linii se poate aplica pe partea carosabila un marcaj sub forma de triunghi avand o latura paralela cu linia discontinua, iar varful indreptat spre vehiculul care se apropie.
Marcajul transversal constand din linii paralele cu axul drumului indica locul pe unde pietonii trebuie sa traverseze drumul. Aceste linii au latimea mai mare decat a oricaror alte marcaje. ZEBRA.
Marcajul transversal constand din linii discontinue paralele, aplicate perpendicular sau oblic fata de axul drumului, indica locul destinat traversarii partii carosabile de catre biciclisti.
Marcajul sub forma unei sau unor sageti, aplicat pe banda ori pe benzile delimitate prin linii continue, obliga la urmarea directiei sau directiilor astfel indicate. Sageata de repliere care este oblica fata de axul drumului, aplicata pe o banda sau intercalata intr-un marcaj longitudinal format din linii discontinue, semnalizeaza obligatia ca vehiculul care nu se afla pe banda indicata de sageata sa fie condus pe acea banda.
Marcajul format dintr-o linie in zig-zag semnifica interzicerea stationarii vehiculelor pe partea drumului pe care este aplicat. O astfel de linie completata cu inscrisul “Bus“ sau “Taxi“ poate fi folosita pentru semnalizarea statiilor de autobuze si troleibuze, respectiv de taximetre.
Marcajul aplicat in afara benzilor, format din linii paralele, inconjurate sau nu cu o linie de contur, delimiteaza spatiul interzis circulatiei.

From → Indicatoare Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: