Modificarea starii tehnice a autovehiculelor


Modificarea starii tehnice a autovehiculelor are urmatoarele cauze generale:
Uzare 
– frecare.
– oboseala si imbatranirea materialelor.
– fisurare sau rupere.
– gripare.
– coroziune.
Modificarea compozitiei chimice
– uleiuri.
– electrolitul din bateria de acumulatoare.
Modificarea proprietatilor fizico-mecanice ca urmare a unor suprasolicitari termice
– decalirea arcurilor ambreiajului sau supapelor.
– deteriorarea izolatiei infasurarilor bobinei de inductie.
Depuneri de substante 
– calamina din camera de ardere.
– cocsarea segmentilor sau injectorului la m.a.c.
– gume in instalatia de alimentare cu combustibil.
– piatra in instalatia de racire a m.a.i.
– oxizi pe contacte electrice.
Accidentale 
– deformarea sau ruperea unor piese in urma unor suprasolicitari accidentale.
– obturarea jicloarelor sau orificiilor calibrate ale unor sisteme hidraulice sau pneumatice.
– contacte electrice imperfecte.
Modificarea starii tehnice rezulta afectarea performantelor autovehiculului.
Performantele autovehiculului se pot clasifica in:
– energetice.
– economice, cheltuieli cu alte materiale (lubrifianti, anvelope, întretinere).
 ecologice, poluare chimica si sonora.
– ergonomice comoditatea in conducerea autovehiculului, confortul la bordul autovehiculului, estetica exterioara si interioara.
– siguranta in circulatie activa si pasiva.
Mentinerea performantelor autovehiculelor la nivelurile impuse de legislatie sau de factorii economici este conditionata de mentinerea starii tehnice in anumite limite.
Necesitatea:
– verificarii periodice a starii tehnice.
– refacerii starii tehnice atunci cand nivelul ei nu mai corespunde.
– efectuarii unor activitati care sa asigure mentinerea starii tehnice la nivelul corespunzator:
– reglaje.
– inlocuirea periodica a lubrifiantilor.
– inlocuirea preventiva a unor piese (anvelope, bujii, curele de transmisie, filtre etc.).
Notiunea de mentenanta reprezinta ansamblul actiunilor tehnico – organizatorice asociate efectuate in scopul mentinerii sau refacerii unui dispozitiv in starea de a-si indeplini functiile specifice.
Dispozitiv reprezinta orice element, bloc, ansamblu, subsistem sau sistem care poate fi considerat de sine statator si care poate fi utilizat si incercat independent.
Functii specifice ale autovehiculelor reprezinta transportul de persoane sau de bunuri, precum si transportul si actionarea de utilaje in conditii definite de siguranta, de protectie a mediului si de eficienta.
Mentenanta poate fi preventiva:
– reglaje.
– gresare si alimentare cu combustibil.
Mentenanta poate fi corectiva:
– inlocuire preventiva a unor piese.
– diagnosticare.
Mentenabilitatea reprezinta aptitudinea unui dispozitiv, aflat in conditii date de exploatare, de a se mentine sau reface in starea de a-si indeplini functia specifica, atunci cand mentenanta se efectueaza cu procese si remedii prescrise.
Conditii de utilizare in cazul unui autovehicul:
– grad de incarcare.
– starea drumului.
– intensitatea traficului.
– conditii de mediu.
– nivel de pregatire a conducatorului auto si a personalului de intretinere.
– stil de conducere.
Din punct de vedere calitativ: fiabilitatea reprezinta aptitudinea unui dispozitiv, aflat in conditii date de utilizare, de a-si indeplini functiunile specifice o anumita perioada de timp.
Din punct de vedere cantitativ: fiabilitatea reprezinta probabilitatea ca, la un anumit moment, un dispozitiv, aflat in conditii date de utilizare, sa isi indeplineasca functiunile specifice.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s