Skip to content
Tags

Transporturile de marfa internationale

6 Mai 2013

Transporturile rutiere de marfa prezinta unele avantaje care fac sa fie preferate in anumite situatii celorlalte modalitati de transport deoarece:
– asigura transportul marfurilor „din poarta in poarta”, respectiv transportarea directa a acestora de la locul de productie si pana la destinatie, eliminand in acest fel atat transbordarile costisitoare, cat si posibila deteriorare, pierdere sau sustragere a marfii in timpul acestora.
– realizeaza viteze comerciale ridicate comparativ cu alte modalitati de transport (maritim, fluvial, feroviar) accelerand circulatia marfurilor.
– permit o adaptare rapida a comertului la cerintele in continua schimbare ale pietei interne si externe datorita mobilitatii lor deosebite.
– necesita investitii mai reduse in comparatie cu alte modalitati de transport.
Astfel, transporturile rutiere:
– nu necesita existenta unor constructii speciale la locurile de incarcare si descarcare.
– formarea personalului se poate realiza intr-un termen mai scurt si cu cheltuieli mai reduse decat in cazul transporturilor maritime, aeriene, pe calea ferata.
– marfurile pot fi prezentate la transport in ambalaje mai usoare si mai putin costisitoare decat la calea ferata sau transportul pe mare.
– permit transportul unei game foarte largi de produse, pentru unele dintre acestea (de exemplu produsele perisabile) ele fiind aproape de neinlocuit.
– sunt prezente aproape intotdeauna in sistemul transporturilor multilaterale, asigurand legatura centrelor de productie cu cele de consum, precum si a statiilor de cale ferata cu porturile mari etc.
Sunt necesare reglementari foarte diverse de la tara la tara, iar masurile de protejare a participarii carausilor rutieri nationali la traficul international sunt foarte diferite. La acestea se adauga masurile de protejare a drumurilor, soselelor, podurilor, impotriva uzurii cauzate de camioanele straine, care circula pe teritoriul national, pentru evitarea poluarii mediului inconjurator si de aparare a activitatii turistice.
In fiecare tara au aparut reglementari care stabilesc conditiile tehnice pe care trebuie sa le indeplineasca camioanele straine pentru a fi admise sa circule pe drumurile nationale (greutati pe osie, gabarit etc.) si conditiile care asigura securitatea si disciplina rutiera.
In cadrul preocuparilor internationale pentru unificarea normelor privind transporturile rutiere au fost elaborate mai multe conventii care faciliteaza dezvoltarea in continuare a transporturilor internationale rutiere. Deoarece nu toate aspectele au putut fi reglementate unic, in prezent exista reglementari si conventii internationale multilaterale, dar si conventii bilaterale guvernamentale.
Printre cele mai importante reglementari multilaterale de care trebuie sa se tina seama la efectuarea transporturilor rutiere internationale sunt:
– Conventia referitoare la contractul de transport international de marfuri (CMR).
– Conventia vamala referitoare la transportul international sub acoperirea carnetelor TIR.
– Acordul cu privire la transportul international de marfuri perisabile si instalatiile pentru aceste transporturi (A.T.P.).
CMR
Semnata la Geneva in 1956, CMR apartine seriei de conventii internationale initiate de Comisia Economica ONU pentru Europa. Prin aceasta conventie sunt reglementate in mod uniform conditiile generale in care se incheie si se executa contractul de transport rutier de marfuri, reprezentat prin „scrisoarea de trasura tip CMR”.
CMR se aplica oricarui transport international de marfuri, in cazul in care pentru un astfel de transport a fost incheiat un contract de transport de marfa pe sosele, cu vehicule, daca locul primirii marfii si locul prevazut pentru eliberare, asa cum sunt indicate in contract, sunt situate in doua tari diferite, din care cel putin una este tara contractanta, independent de domiciliul si nationalitatea partilor contractante.
TIR
Incheiata la Geneva, in 1959, conventia acorda transportatorilor avantaje de ordin vamal, menite sa faciliteze traficul international de marfuri (1963). Autovehiculele care circula sub acoperirea carnetelor TIR beneficiaza de eliminarea operatiunilor de deschidere in punctele vamale ale tarilor de tranzit pentru controlul vamal, ceea ce determina reducerea duratei transportului si diminueaza posibilitatea degradarii marfurilor perisabile.
De asemenea, carnetele TIR scutesc transportatorii de depunerea unor garantii vamale, proportionale ca marime cu valoarea marfurilor transportate. Pentru fiecare vehicul rutier se intocmeste un carnet TIR, valabil pe o singura calatorie. Organele vamale din tara de expediere, dupa controlul vamal al autocamionului respectiv, aplica acestuia sigiliile TIR. Organele vamale din tarile de tranzit controleaza autocamioanele numai sumar, verificand in special, starea sigiliilor in cazuri extreme ele pot ordona desfacerea unor sigilii, care apoi vor fi inlocuite cu altele, a caror serie va fi mentionata in carnetul TIR, purtat de conducatorul autocamionului respectiv.
Fiecare parte contractuala poate abilita unele asociatii sa elibereze carnete TIR, fie direct, fie prin intermediul asociatiilor corespondente si sa se constituie garante.
ATP
Acordul cu privire la transporturile internationale de marfuri perisabile (ATP) in conformitate cu aceasta conventie, toate instalatiile cu care sunt dotate mijloacele de transport, pentru a asigura un regim de temperatura dirijata (izoterme, refrigerente, frigorifice sau calorifice) trebuie sa fie controlate de autoritatile competente din tara unde sunt inregistrate si inmatriculate. Aceasta verificare se face periodic, din 6 in 6 luni. Dupa aceasta, institutia care a efectuat controlul elibereaza un atestat. Acordurile ATP se extind la toate mijloacele de transport rutiere, feroviare si maritime (atunci cand transporturile sunt continuate pe cale terestra, iar parcursul maritim nu depaseste 150 km).

From → Newparts

2 comentarii
  1. Transporturile de marfa internationale sunt o adevarata provocare pentru cei care fac transportul , de la expeditor pana la casa de expeditii si destinatar. In primul rand trebuie sa asiguri ca transportul sa fie facut in cel mai sigur si legal mod posibil. Mi-a placut foarte mult cand am lucrat acolo si am ramas cu experiente si cunostinte foarte bune care imi va prinde pe viitor:)

    • Iti dau perfecta dreptate, am doar o mica compeltare de facut, ar fi fost poate putin mai usor daca eram acceptati in Schengen…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: