Infrastructura feroviara din Romania


Infrastructura feroviara din Romania este de calitate medie, avand linii magistrale pe care se circula cu viteze de 140km/h, dar si linii secundare pe care vitezele de circulatie sunt mai mici. Gradul de automatizare si telemecanizare este destul de ridicat, un atu constituindu-l, in actuala conjunctura, gradul mare de electrificare, care are un impact negativ redus asupra mediului inconjurator.
 
Compania Nationala de Cai Ferate „CFR” – S.A. este preocupata constant de reabilitarea (care cuprinde reparatia capitala si modernizarea la nivelul actual al cerintelor de interoperabilitate cu retelele vecine pentru a nu fi exclusi din transportul international) a tronsoanelor de cale ferata incluse in traseele europene de transport.
 
Restructurarea si modernizarea infrastructurii
 
CFR SA a pregatit un plan strategic de restructurare si modernizare a infrastructurii ce se va derula pana in anul 2020, avand ca suport financiar un contract de imprumut cu Banca Mondiala si garantat de Guvernul Romaniei, dar si fonduri europene nerambursabile. In cadrul acestui plan a fost inclusa si modernizarea sistemului de telecomunicatii al CFR care are trei proiecte:
– reteaua magistrala de cabluri cu fibre optice a CFR in lungime de 3.500 Km. In urma licitatiei publice internationale cu precalificare, derulata dupa criteriile impuse de Banca Mondiala, dintre cele noua firme precalificate (Alcatel, Pirelli, Nokia, BICC, Goldstar, Tomen, Samsung, Siemens, Ericksson), licitatia a fost castigata de firma Siemens din Germania care a oferit solutiile tehnice solicitate prin caietul de sarcini la pretul cel mai mic. Contractul incheiat contine cantitatile de cablu cu fibre optice, inclusiv accesoriile de montaj, asistenta tehnica pentru punerea in functiune si scolarizarea personalului care va participa la instalarea acestei retele.
 
Lucrarile de instalare au fost adjudecate, firmei ISAF-SA, pentru instalarea aeriana si firmei ENERGO MONTAJ SA, pentru instalarea subterana. In prezent, lucrarile sunt in curs de executie, stadiul fiind foarte avansat. S-au instalat deja 969 km cablu FO aerian si 51km cablu FO subteran.
 
– reteaua magistrala de transmisiuni digitale a CFR (DTBN).
 
Pentru realizarea acestui proiect este necesara achizitionarea echipamentelor de transmisiuni digitale SDH si de sincronizare, care vor functiona pe reteaua magistrala de cabluri cu fibre optice si vor asigura conectarea Bucurestiului cu principalele noduri feroviare din tara (peste 400 de statii de cale ferata). Datorita cerintelor tehnice impuse de realizarea proiectului IRIS pentru administrarea infrastructurii si a noilor operatori feroviari utilizand aplicatiile moderne oferite de informatica, reteaua de transmisiuni digitale a fost dimensionata pentru a transporta informatie binara la debite si viteze ridicate utilizand din structura SDH, cadre STM 1, 4 si 16.
 
In urma licitatiei publice internationale derulata dupa criteriile impuse de Banca Mondiala, licitatia a fost castigata de firma Siemens din Germania. Proiectul se afla in faza de inceput a livrarii si montarii aparaturii.
 
– reteaua de comutatie digitala cu servicii integrate (ISDN).
 
Pentru realizarea acestui proiect este necesara achizitia de bunuri si echipamente cu scopul de a inlocui 80% din reteaua de telefonie automata actuala care este depasita tehnic.
Reclame

6 gânduri despre “Infrastructura feroviara din Romania

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s