Skip to content

Siguranta rutiera o problema tot mai mare

20 Martie 2013

Stresul ocupational nu mai poate fi considerat ocazional si o problema personala care poate fi remediat prin solutii paleative (inlaturarea efectelor). El devine un fenomen global care afecteaza toate categoriile de angajati, toate locurile de munca din toate tarile. Aceasta tendinta cuplata cu cresterea costurilor individuale, sectoriale si ale societatii subliniaza nevoia imperioasa a cercetarii, stabilirii si aplicarii unor masuri inovative si eficiente de prevenire a stresului ocupational prin combaterea cauzelor si nu numai prin tratarea efectelor.
Efectele stresului ocupational la conducatorii auto de transport persoane sunt complexe si costisitoare atat pentru Societatea Comerciala cat si pentru el si familia lui. Numarul mare de zile de concediu de boala, riscul crescut de incapacitate de munca, necesitatea de schimbare a locului de munca pe motive medicale precum afectiuni ale spatelui, tendoanelor si incheieturilor, afectiuni ale stomacului sau intestinelor, probleme mentale, insomnii sau somn ineficient si afectiuni cardiovasculare, etc., reprezinta efecte ale stresului ocupational.
In aceasta problema pot fi incluse si accidentele rutiere care reprezinta o problema globala care afecteaza toate sectoarele societatii, dar pana acum ele nu au beneficiat de suficienta atentie nici la nivel national si nici la nivel international (datorita lipsei de informatii referitoare la marimea consecintelor directe si indirecte, abordarii fataliste a lor, si lipsei unor responsabilitati politice si a unor abordari interdisciplinare.
In anul 2000 – 1.260.000 de oameni au murit in accidente de circulatie reprezentand 2,2% din totalitatea deceselor si 25% din decesele provocate de accidente in general (cauza principala a deceselor pentru persoanele cu varsta intre 15 si 44 ani si pe locul 9 pentru toate categoriile de varsta). Prognoza OMS pentru 2020 indica trecerea accidentelor de circulatie de pe locul 9 pe locul 3 la cauza deceselor dupa sinucideri si afectiuni cardiovasculare, acestea din urma provocate de stres, saracie si suprasolicitare. Din nefericire din cele 1.260.000 de decese, 90% au avut loc in tarile sarace si mediu dezvoltate si numai 10% in tarile dezvoltate, care au reusit sa reduca consecintele accidentelor de circulatie cu 50% in ultimii zeci de ani.
Accidentele rutiere au un enorm impact asupra sanatatii, economiei si vietii sociale a persoanelor implicate, a familiilor acestora, a comunitatii si tarii din care acestia fac parte. In fiecare an in Uniunea Europeana accidentele rutiere sunt responsabile mai mult de 50.000 de decese si peste 150.000 de persoane invalide care afecteaza la randul lor viata a peste 200.000 de familii (emotional, economic si prin procesele civile sau penale). Pierderile economice provocate de accidentele rutiere reprezinta 1-3% din PIB al fiecarei tari iar la nivel global sunt de circa 518.000.000.000 USD din care circa 100.000.000.000 USD in tarile in curs de dezvoltare (depasind de 2 ori suma dedicata asistentei financiare a acestora).
In raportul, ONU se releva ca numarul accidentelor de circulatie reprezinta, deja, o criza globala ce se reflecta in primul rand in sanatatea publica. Criza necesita masuri urgente, atat la nivel national, cat si international. In ceea ce priveste amploarea problemei, Soknan Han Jung a exemplificat prin cele aproximativ 1,2 milioane de persoane cu decese date in 1998. Peste 70% adica aproape 850.000 de persoane sub 45 de ani si-au pierdut viata in accidente de circulatie in anul 1998. Totodata, Soknan Han Jung a atras atentia ca se estimeaza ca in anul 2020 decesele prin accidente rutiere vor atinge cifra de 8,4 milioane. De asemenea, Soknan Han Jung a subliniat ca decesele si disabilitatile provocate prin accidente rutiere reprezinta 2,8% din cazuri iar costurile economice sunt enorme. Astfel, 50% din decese sunt tineri intre 15-44 de ani, varsta care corespunde segmentului celui mai productiv din sanatate al populatiei. Soknan Han Jung a adaugat ca imbunatatirea sigurantei rutiere necesita vointa si angajament politic si a exemplificat cazul Poloniei si Thailandei unde programele nationale de siguranta rutiera se desfasoara sub directa coordonare a vice-primministrilor.
Soknan Han Jung sprijina initiativa Inspectoratului General al Politiei de a lansa o campanie nationala de educare si sensibilizare a populatiei pe tema sigurantei rutiere. Obiectivul Cartei Albe a Politicii de Transport European pentru 2010 este reducerea cu 50% a accidentelor rutiere. „In Europa, pretul platit pentru morbiditate este inca extrem de ridicat. Conform statisticilor, o persoana din trei va fi vatamata intr-un accident la un moment dat al vietii sale. Costul accidentelor rutiere direct masurabil este de ordinul a 45 de milioane euro. Costurile indirecte sunt de trei sau chiar de patru ori mai mari. Valoarea anuala este de aproximativ 160 milioane euro, echivalentul a 2% din PIB in Statele UE. In batalia pentru siguranta rutiera, trebuie ca UE sa stabileasca propriul mod de a reduce numarul victimelor intre 2000 si 2010. Comisia Europeana isi propune sa depuna eforturi pentru reducerea la jumatate a numarului victimelor in acest interval, se spune in acest document.

From → Recomandat

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: