Skip to content

Descrierea sistemului ABS

14 Martie 2013

Sistemul se compune ditr-un traductor de turatie, un modulator si o unitate de calcul formand o bucla de reglare, bucla care este intercalata in sistemul de franare existent. Sarcina sistemului este de a compara semnalele de la fiecare senzor montat la roti si de a masura acceleratia sau deceleratia fiecarei roti. Cu aceste date si tabelele programate anterior in memoria ECU, acesta va comanda presiunea de franare, individual, la fiecare roata. Bineinteles aceste actiuni sunt corelate cu presiunea aplicata de sofer pe pedala de franare. Sistemul mai ia in considerare si alti parametri, cum ar fi:
– presiunea la pedala de frana.
– viteza rotii.
– conditiile de rulare (sarcina vehiculului, starea drumului).
– viteza vehiculului.
– acelerarea sau decelerarea.
– alunecarea (se calculeaza functie de viteza vehiculului).
Toti acesti parametri considerati de ECU fac ca programul de calcul sa fie foarte complex si sa nu admita erori.
La aderenta maxima:
– in primul moment dupa apasarea franei sistemul ABS nu intra in functiune.
– viteza rotii depaseste pragul de referinta calculat si sistemul mentine presiunea de franare la o valoare constanta.
– decelerarea rotii scade sub prag (-a) si presiunea de franare este redusa.
– presiunea de franare este tinuta constanta si viteza rotii va creste.
– acceleratia rotii depaseste limita maxima (+a) si presiunea de franare incepe sa creasca.
– presiunea de franare este din nou tinuta constanta cat timp limita (+a) este depasita.
– presiunea de franare este crescuta in etape pana cand pragul de viteza a rotii (+a) este depasit.
– presiunea de franare este scazuta iar si apoi pastrata constanta cand (-a) este atins.
La aderenta scazuta:
– la apasarea initiala a franei sistemul ABS nu intra in functiune.
– viteza rotii depaseste pragul de referinta calculat si sistemul mentine presiunea de franare la o valoare constanta.
– pe durata acestei faze, o scurta perioada de timp, se urmareste scaderea si mentinerea presiunii de franare. Viteza rotii este comparata cu referinta si se cauta ca sa fie mai mica decat pragul de alunecare calculat, altfel presiunea este redusa din nou. Are loc apoi o a doua comparare si reducere a presiunii pentru ca decelerarea rotii sa scada sub prag (-a).
– presiunea de franare este tinuta constanta pentru ca viteza rotii sa creasca.
– se creste gradat cu pasi mici presiunea de franare astfel ca roata sa alunece din nou.
– presiunea de franare este scazuta urmarind cresterea vitezei.
– presiunea de franare este tinuta constanta la valoarea calculata.
– presiunea de franare este crescuta in pasi mici urmarind obtinerea unei alunecari minime. Majoritatea soferilor nu pot aprecia unghiul pe care roata il are il are la inceputul deraparii, deoarece sunt implicati mai multi factori. Aceasta problema, combinata cu reactia soferului in caz de urgenta, are ca rezultat deraparea vehiculului. Cand roata are derapaj, riscul de accidente este mare, aceasta deoarece soferul neavand experienta pierde efectiv controlul directiei si durata opririi este mai indepartata. Statisticile arata ca 10% din accidente se produc din cauza pierderii franei.

From → Newparts

4 comentarii
  1. Personal am observat si ceva erori la sistemul ABS cel putin la masina mea. In momentul in care esti in franare, treci cu roata peste o canalizare sau groapa (le-am intalnit pe ambele in repetate randuri ) si roata tinde sa derapeze, atunci sistemul actioneaza, ceea ce este corect, insa imediat dupa ce se termina canalizarea, roata are din nou aderenta maxima ruland pe asfalt, insa ABS-ul nu mai recunoaste si se mentine activat pana la o reapasare a pedalei. Deci in cazuri izolate , exista si erori ale sistemului .

    • Asta tine de capacitatea unitatii de control care e asemenea laptopurilor ca si exemplu cu cat este mai nou cu atat este mai performant, la fel si la masini cu cat este mai performanta unitatea de control electronica care analizeaza semnalele senzorilor de la roti si actioneaza sistemul ABS, cu atat si sistemul functioneaza mai bine si fara erori.

  2. Oare cand vor fi si pe Dacia sisteme de genul, masina sa franeze singura in cazul in care soferul nu este atent la cea din fata care opreste, cum au deja din cate stiu cei de la volvo , bmw si altele presupun.🙂

    • Pai eu cred ca in curand o sa avem si la Dacie asa ceva, mai trebuie sa avem putintica rabdare sa mai scada costurile de productie pentru sistem si o sa fie echipate toate masinile cu asa ceva🙂

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: