Sistemul ABS generalitati


Sistemul ABS (Antilock Bracking System), a fost dezoltat pentru masinile de performanta in scopul eliminarii blocarii rotilor pe carosabil alunecos. El este adaptabil la toate tipurile de tovehicule.
Blocarea uneia sau a mai multor roti in timpul franarii are urmatoarele consecinte:
– distanta de franare creste.
– se pierde controlul directiei.
– uzura pneurilor va fi anormala.
In aceste conditii evitarea unui accident devine foarte dificila. Decelerarea maxima a vehiculului este obtinuta atunci cand in sistemul de franare are loc o conversie maxima de energie.
Aceasta conversie a energiei cinetice se realizeaza prin degajare de caldura la discurile si placutele de franare de la etriere. Aceasta conversie este mai putin eficienta atunci cand anvelopa derapeaza chiar pe drum uscat. Un sofer bun va actiona frana de doua sau trei ori in caz de derapare dar nu o va apasa pana la blocare. Rezultatele sunt spectaculoase. Sistemul ABS realizeaza exact acest lucru chiar si pentru un sofer mai putin experimentat. Sistemul nu va permite blocarea rotilor chiar daca soferul tine pedala de frana apasata in permanenta. Sistemul nu este conceput pentru a conduce repede si a frana scurt ci pentru a fi folosit doar in cazuri de urgenta.
Reclame

2 gânduri despre “Sistemul ABS generalitati

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s