Asamblarea mecanismului biela-manivela


Asamblarea mecanismului biela-manivela se efectueaza in ordine inversa a demontarii, plecandu-se de la asamblarea subansamblurilor si continuandu-se cu asamblarea lor pe bloc-carter.
Principalele conditii tehnice specifice asamblarii mecanismului biela-manivela se refera la:
– montarea pe acelasi motor a unui set de camasi-pistoane biele la care sa se respecte asamblarea selectiva camasa-piston, bolt-piston, fiind necesar ca: imperecherile camasi-pistoane sa fie facute cu piese din aceeasi grupa dimensionala, pistoanele sa fie din aceeasi grupa de greutate, bielele sa fie din aceeasi grupa de greutate (grupele sant marcate cu culori sau poansonate cu cifre sau litere).
– respectarea asamblarii selective intre bolt si bucsa bielei.
– orientarea bielelor fata de motor in functie de orificiile de ungere exterioara.
– orientarea pistoanelor fata de motor, in functie de excentricitatea boltului marcat prin semnul de pe capul pistonului (V,sageata, litere).
– orientarea segmentilor cu fante dispuse la 180 grade, plecand de la bolt.
– verificarea jocului segmentilor in canalele pistonului.
– respectarea marcarii pieselor conjugate cum sunt capacele de biela si capacele paliere.
– respectarea asamblarii selective dintre fusurile arborelui cotit si cuzinetii amovibili ai lagarelor (grupele de dimensiuni sant marcate prin culori).
– verificarea corespondentei gaurilor de ungere din cuzinet cu corpul lagarelor.
– strangerea la cuplu prescris a lagarelor paliere si a lagarelor de biela.
– verificarea rotirii arborelui cotit si a jocului axial al acestuia.
– verificarea jocului axial al bielelor pe fusurile manetoane.
– verificarea jocului radial al lagarelor.
– verificarea functionarii mecanismului biela-manivela.
Asamblarea pistonului cu biela prin intermediul boltului se face in conditiile, urmatoare:
– imperecherea pistonului cu boltul apoi se verifica “culisarea” boltului in piston si in bucsa bielei (la jocuri mici 0,001-0,006 mm, pentru usurinta montarii, pistonul se incalzeste la 80 de grade).
– la asamblarile cu bolt flontant, boltul se asigura prin intermerdiul celor doua sigurante laerale.
– la asamblarea cu bolt fix in biela sau piston, este necesara incalzirea piesei care fixeaza boltul, asamblarea efectuandu-se cu dispozitive speciale pe prese.
Reclame

23 de gânduri despre “Asamblarea mecanismului biela-manivela

  1. Nu sunt surprins deloc 🙂
    Ideea mea era alta de fapt am vrut sa ma refer la faptul ca spre exemplu eu am un suzuki samurai din 1986 pentru offroad si de fiecare data cand am probleme cu el si am destul de des costurile sunt destul de mari pentru reparatii si piese unde mai pui si manopera de aceea este mai rentabil pentru bugetul meu sa vorbesc cu un proprietar de service si sa ma lasa sa-l repar la el singur si pentru folosirea uneltelor lui sa platesc mai putin decat o manopera intreaga…ideea nu era ca sa faci o afacere din asa ceva 🙂
    Banuiesc ca mai sunt pasionati care mai detin masini vechi la care mai mesteresc si le-ar putea fi de ajutor o asemenea abordare.
    Cred ca ai ramane surprins daca ti-as zice ca suzuki valoreaza real undeva la 15000-17000 de euro, bani bagati in el in cativa ani… dar pe piata e cam 1000 de euro 🙂
    Majoritatea pieselor le mai gasesc doar pe original la preturi de preturi si sunt nevoit din considerente pragmatice si financiare sa fac reparatiile la cel mai mic pret posibil…

    Apreciază

    1. Multumesc pentru aprecieri!
      Sincer nu recomand astfel de reparatii pentru modelele de masini noi cu electronica de varf care necesita utilizarea testerelor si mecanici specializati…dar pentru masini vechi unde mecanica e la putere acolo mai merge 🙂

      Apreciază

  2. Eu am ceva probleme cu motorul cand e rece , iarna de fapt dupa ce il pornesc, se aud niste zgomote constante,dupa ce se incalzeste motorul e ok. presupunerea mea ar fi tachetii , si nu am idee cat ar costa in locuirea lor daca e de la ei. am un chevrolet aveo

    Apreciază

  3. Concret cel mai bine este sa mergeti cu masina la un service autorizat si un mecanic bun sa verifice si sa constate de unde vin zgomotele exact si sa va spuna care sunt cauzele si piesele care sunt cu probleme daca pot fi rectificate sau trebuie inlocuite si cat va costa manopera.
    Apoi cand stiti exact cauzele si piesele cu probleme se poate cauta cel mai mic pret si termen de livrare pentru piese daca este cazul.

    Apreciază

    1. Asa este daca stam bine sa ne gandim orice pasiune necesita anumite investitii chiar si colectionarii de timbre sau jucarii investesc bani in pasiunea lor 🙂
      Mai ales cand vorbim de masini costurile sunt putin peste medie dar cred ca merita toti banii 🙂

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s