Skip to content

Carterul cutiei de viteze

9 Decembrie 2012

Carterul mecanismului reductor reuneste elementele ansamblului cutiei de viteze si le mentine in pozitia de functionare, protejeaza organele interne de mediul exterior si conserva uleiul necesar ungerii si racirii elementelor aflate in miscare relativa, permite fixarea ansamblului transmisiei pe carterul motorului in cazul grupului motopropulsor compact, in cazul transmisiilor organizate dupa solutia totul fata, inglobeaza mecanismele centrale ale puntii motoare: transmisia principala si diferentialul.

Carterul cutiei de viteze trebuie sa indeplineasca urmatoarele cerinte: sa fie rigid si usor, etans, dar bine ventilat pentru a evita suprapresiunea interna la cresterea temperaturii in functionare, putin mai zgomotos prin evitarea amplificarii vibratiilor provenite de la angrenaje si de motor, sa evacueze rapid caldura in timpul functionarii.

Conceptia carterului cutiei de viteze se face tinand seama de: satisfacerea rolului functional, tipul de organizare a echipamentului motopropulsor si pozitia cutiei (longitudinala, transversala), seria de fabricatie, posibilitatile tehnologice, derivatele optionale ale cutiei de baza (4×2 fata, spate sau integrala).

Desi carterul poate satisface diferite cerinte de fabricare, el poate fi necorespunzator din punct de vedere al zgomotului in functionare. Aceasta se datoreaza in general vibratiilor emise de angrenaje, vibratii care pot fi amplificate prin efectul de “membrana” al unora dintre partile laterale ale carterului. Diminuarea zgomotului se face printr-o nervurare corespunzatoare a peretilor ansamblului.

In stare de proiect, carterul cutiei de viteze nu satisface decat rolurile principale enumerate. Tehnologia adoptata de constructor poate sa-i confere in plus un raport de calitate/pret optim. Complexitatea, forma si aspectul pieselor variaza in functie de: materialele utilizate (aluminiu sau fonta) procedeul de turnare a semifabricatelor.

Alegerea materialului depinde atat de aspecte functionale – incarcare, zgomot, cat si de aspecte tehnologice – productia zilnica, procedeul de turnare si tehnologia de uzinare disponibila etc. De regula, in constructia unui carter al cutiei de viteze, datorita dificultatilor de obtinere a calitatilor suprafetelor la uzinare cu aceeasi viteza de aschiere si modificarii diferentiate a formei si dimensiunilor la cresterea temperaturii, se utilizeaza un singur tip de material.

Carterele cutiilor de viteze ale autoturismelor si autoutilitarelor usoare se toarna din aliaje de aluminiu. Compozitia chimica depinde de procedeul de turnare. Astfel se utilizeaza aliajul:

AS10U4 la turnarea sub presiune a pieselor de serie mare.

AS9U4 la turnarea statica in cochila metalica a pieselor de serie medie.

AS5U3 la turnarea in forma de nisip a pieselor prototip si serie foarte mica.

From → Piese Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: