Skip to content

Dinamul

14 Octombrie 2012

In principal dinamul este alcatuit dintr-o bobina conductoare care e rotita intr-un flux magnetic. Bobina e fixata in jurul unui miez din fier moale la capatul caruia este montata o roata de curea antrenata de o alta roata actionata de arborele motorului termic. Desi unele dinamuri folosesc magneti permanenti pentru a produce fluxul magnetic, majoritatea dinamurilor autovehiculelor folosesc electromagneti, deoarece puterea acestor magneti poate scadea in timp si reduce puterea dinamului.
Redresarea curentului alternativ intr-un sistem cu dinam este realizata de un comutator – o parte cilindrica, realizat din segmente de alama – colectorul, care e fixat la un capat al rotorului si doua perii de carbon care freaca colectorul pentru a colecta curentul: o perie e conectata la masa si cealalta la bornele principalele.Multe dinamuri, au un terminal mic situat adiacent principalului terminal. Un capat al bobinei aflat in campul magnetic este conectat la acest mic terminal, iar celalalt capat al bobinei e conectat la carcasa.

Regulatorul de tensiune al dinamului este realizat intr-o cutie care e montata la distanta de dinam. Acesta are ca element final un releu electromagnetic care permite curentului sa circule dinspre dinam spre baterie, dar nu invers. Astfel se impiedica curentul sa circule dinspre baterie spre dinam cand dinamul nu functioneaza sau cand tensiunea dinamului este mai scazuta decat cea a bateriei. Un releu defect va permite dinamului sa actioneze ca motor iar daca aceast lucru apare frecvent, va produce in scurt timp inrosirea cablurilor.

Regulatorul controleaza activitatea dinamului pentru a regla tensiunea de incarcare a bateriei. De asemenea, el previne deteriorarea dinamului, in mod special in cazul unei viteze de rotatie prea mari, limitand tensiunea de incarcare la nivelul de siguranta.

Cand bateria este incarcata complet, tensiunea ei este de 14,4 V, asadar regland regulatorul asa incat sa limiteze incarcarea la cifra respectiva, este prevenita supraincarcarea acesteia.

Dupa pornirea motorului termic, energia electrica este produsa de dinam, asa ca este necesara reglarea tensiunii dinamului daca echipamentul electric al vehiculului, fixat sa actioneze la o tensiune de 12V, nu este defect.

Reglarea de tensiune este obtinuta folosind contactele releului pentru a intrerupe curentul de excitatie. Aceste contacte vibreaza la o cota aproximativ constanta si controleaza curentul variind durata relativa de conectare pe o perioada a unui ciclu de conectare. Adesea se instaleaza doua regulatoare, unul de tensiune iar celalalt de curent.

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: