Skip to content

Identificarea si localizarea probelor aflate pe aria accidentului

17 Septembrie 2012

Identificarea si localizarea probelor aflate pe aria accidentului

– locul si pozitia finala a vehiculelor implicate, activ sau pasiv, in accident (daca au fost mutate, aflati urgent de unde).
– locul si pozitia in care se afla persoanele ranite sau decedate, indeosebi cand sunt in afara vehiculelor implicate (daca au fost luate victime – martori pentru stabilirea pozitiei lor).
– gropi, concavitati, brazde, santulete, excavatii, destratificari, scobituri produse de parti metalice ale autovehiculelor in stratul de uzura a drumului sau a acostamentului.
– zgarieturi, urme de razuire pe carosabil sau acostament.
– la pietoni: – urme de frecare a incaltamintei victimei cu carosabilul (foarte buna sursa pentru determinarea vitezei de lovire a pietonului si a locului coliziunii).
– locul unde s-a oprit victima pieton.
– urme de anvelope pe carosabil, pe acostament sau in zona alaturata care au legatura cu accidentul.
– margini abrupte ale carosabilului, canale, rigole, brazde, santuri in zona limitrofa drumului dar in afara acostamentului.
– resturi materiale de orice fel care in mod normal nu se gasesc pe drum: depuneri de noroi sau zapada de pe sasiu, cioburi de sticla sau material plastic provenite de la farurile sau lampile vehiculelor, pelicule de vopsea ş.a.
– obiecte de imbracaminte si incaltaminte (palarie, basca, caciula, fes, batic, fular, pantof s.a.) desprinse de la victime in momentul lovirii, resturi de piele, smocuri de par, pete de sange ramase pe carosabil sau in afara lui.
– obiecte purtate de pietoni si proiectate pe carosabil ori in afara lui in timpul lovirii acestora cum ar fi: bagaje, sticle, bastoane, carti, ochelari, monede, brichete s.a.
– componente ale vehiculului proiectate pe carosabil in urma coliziunilor, cum ar fi: oglinzi retrovizoare, acumulatori, bare de protectie, lampi, capace de la roti etc.
– pete, balti, stropi de ulei, combustibil, lichid de racire, lichid de frana raspandite pe carosabil.
– obiecte de pe marginea drumului care au ajuns pe carosabil datorita accidentului.
– localizarea si evaluarea tuturor indiciilor de evidenta a trecerii fiecarui vehicul pe traseele identificate precum schimbarea brusca a directiei ori intreruperea urmelor pneurilor, adancimea concavitatilor ori a santuletelor sapate, cantitatea de depuneri (noroi, rugina, zapada, uneori balast, ş.a.) desprinsa de pe caroseria vehiculelor ş.a.
– identificarea tuturor elementelor care au putut obtura campul vizual al soferilor si/sau au influentat maniabilitatea vehiculelor in aria de producere a accidentului cum ar fi: copaci, arbusti, perdele forestiere, vehicule stationate, gropi in carosabil, santier in lucru sau alte obstacole rutiere nesemnalizate.
– identificarea configuratiei fluxurilor de circulatie si a tuturor mijloacelor de semnalizare rutiera (indicatoare,
marcaje, semnale luminoase etc.) aflate pe carosabil si pe marginea drumului care reglementeaza desfasurarea circulatiei in zona respectiva.
– stabilirea locului in care se aflau martorii in momentul producerii accidentului.
– localizarea unor factori care puteau avea un rol in desfasurarea accidentului si care pot dispare curand dupa accident cum ar fi: balti de apa ori alte lichide, gheata, zapada, baricade, sapaturi ş.a.

From → Legislatie Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: