Skip to content

Constructia franelor cu disc

12 Septembrie 2012

Avantaje 
– posibilitatea maririi suprafetelor garniturilor de frecare,
– distributia uniforma a presiunii pe suprafetele de frecare, uzarea uniforma a garniturilor si necesitatea reglarii mai rare a franei,
– suprafata mare de racire si conditii bune pentru evacuarea caldurii,
– stabilitate in functionare la temperaturi joase si ridicate,
– echilibrarea fortelor axiale si lipsa fortelor radiale,
– posibilitatea functionarii cu jocuri mici intre suprafetele de frecare, ceea ce permite sa se reduca timpul de intrare in functiune a franei,
– inlocuirea usoara a garniturilor de frecare,
– realizarea reglarii automate a jocului dintre suprafetele de frecare printr-o constructie mai simpla,
– nu produc zgomot in timpul franariiFranele cu disc pot fi de tip deschis sau inchis. Cele de tip deschis se utilizeaza mai ales la autoturisme. Cele de tip inchis in special la autocamioane si autobuze.

Frana cu disc deschisa cu piston flotant si dispozitiv de reglare automata a jocului. Este compusa din disc montat pe butucul rotii si din cadrul (suportul) in care se gasesc pistoanele, prevazute cu garniturile de frictiune. Cadrul monobloc se monteaza flotant sau fix de talerul franei. In cazul de fata, cadrul este fixat rigid si prevazut cu doi cilindri de actionare.
Discul nu este protejat fiind expus prafului, noroiului, apei. Aceasta frana, datorita faptului ca discul se dilata putin in planul axial, permite ca jocul dintre disc si garniturile de frictiune sa fie mentinut la valori mai mici decat la franele cu tambur. In general, franele cu disc deschise nu poseda efect servo si prin urmare au o eficacitate slaba.

Frana cu disc inchisa, fata de frana cu disc deschisa, aceasta prezinta avantajul unei bune protejari impotriva patrunderii apei si murdariei, putand fi usor ermetizata. Aceste frane pot fi cu sau fara efect servo.Frana cu disc inchisa, cu servoefect se compune din carcasa, fixata pe butucul rotii, discurile (cu garnituri de frictiune), bilele si cilindrii de actionare in timpul franarii.
Discurile de frictiune sunt apasate pe carcasa rotitoare. Corpul cilindrului de lucru este fixat pe disc, iar tija pistonului se reazema pe disc. La franare, cand discul se deplaseaza in raport cu celalalt disc, bilele se deplaseaza pe planurile inclinate in partea mai ingusta a santuletelor, distantand discurile si obligandu-le sa apese cu garniturile de frictiune pe carcasa rotitoare
Franele cu disc inchise avand suprafetele de frictiune foarte mari, prezinta avantajul unei uzari foarte reduse, datorita lucrului mecanic specific de frecare foarte mic. De asemenea, regimul termic este mai scazut decat la o frana cu saboti, echivalenta din punct de vedere al performantelor.

From → Sisteme Auto

One Comment
  1. Franele cu etrier fix sunt larg folosite la autovehiculele de mare viteza datorita gradului mare de rezistentă mecanica, .Dezavantajul acestora este sensibilitatea la caldura dupa perioade lungi de franare.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: