Clasificarea sistemelor de franare


Clasificarea sistemelor de franare Dupa rolul pe care il indeplinesc 
– sistemul principal de franare, sau frana principala sau de serviciu sau frana de picior (se utilizeaza la reducerea vitezei de deplasare sau la oprirea automobilului).
– sistemul stationar de franare sau frana de stationare, sau frana de mana, sau frana de parcare, sau frana de ajutor (mentine automobilul imobilizat pe panta timp nelimitat in absenta soferului, sau suplineste sistemul principal in cazul defectarii acestuia. Frana de stationare trebuie sa aiba un mecanism de actionare propriu, independent de cel al franei principale. Deceleratia recomandata pentru frana de stationare trebuie sa fie egala cu cel putin 30% din deceleratia franei principale. In general, frana de stationare preia si rolul franei de siguranta.
– sistemul suplimentar de franare sau dispozitivul de incetinire, (are rolul de a mentine constanta viteza automobilului, la coborarea unor pante lungi, fara utilizarea celorlalte sisteme de franare contribuind la micsorarea uzurii franei principale si la sporirea securitatii circulatiei. Se utilizeaza in cazul automobilelor cu mase mari sau destinate sa lucreze in regiuni de munte.
Dupa locul unde este creat momentul de franare (de dispunere a franei propriu-zise)
– frane pe roti,
– frane pe transmisie.
Dupa forma piesei care se roteste 
– cu tambur (radiale),
– cu disc (axiale),
– combinate.
Dupa forma pieselor care produc franarea 
– frane cu saboti,
– frane cu discuri,
– frane cu bandă
Dupa tipul mecanismului de actionare 
– cu actionare simpla,
– cu servoactionare,
– cu actionare mixta.
Dupa numarul de circuite prin care efortul se transmite catre franele propriu-zise 
– frane cu un singur circuit,
– frane cu mai multe circuite.
Sistemele de franare cu circuite multiple sporesc sensibil fiabilitatea acestora si securitatea circulatiei, fapt pentru care in unele tari este prevazută obligativitatea „divizarii” circuitelor la anumite tipuri de automobile.
Reclame

4 gânduri despre “Clasificarea sistemelor de franare

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s