Skip to content

Transmisia dispozitivului de franare

10 Septembrie 2012

Comanda franelor poate fi:

Cu actionare directa:
– mecanica,
– hidraulica.

Cu servoactionare:
– pneumatica,
– electropneumatica.

Cu actionare mixta.

Actionarea mecanica a franelor

Se utilizeaza numai la frana de stationare.
Se compune dintr-o parghie, care, prin intermediul unor tije sau cabluri, actioneaza asupra franelor rotilor din spate.

Actionarea hidraulica a franelor

Are urmatoarele avantaje:
– repartizarea efortului de franare intre punti, proportional cu greutatea ce le revine prin sisteme mecanice simple,
– repartizarea uniforma a presiunii pe saboti,
– randament ridicat,
– constructie simpla,
– intretinere usoara.

Sistemele de actionare hidraulica pot fi: cu un circuit sau cu un circuit dublu.
La apasarea pedalei, se actioneaza pistonul pompei centrale, care va trimite lichidul prin conducte la etriere, si prin conducta la limitatorul de presiune, de unde prin cele doua ramificatii ajunge la cilindrii receptori.
Jocul dintre tija si piston se regleaza prin modificarea lungimii tijei.

Actionarea hidraulica cu circuit dublu

Pompa centrala are doua pistoane, care impart cilindrul in doua compartimente. La primul compartimentul este racordata conducta franelor din fata, iar la compartimentul doi se racordeaza conducta franelor din spate.

In cazul cand ambele circuite sunt in perfecta stare, pistonul impinge lichidul din primul compartiment in conducta, deplasand, prin intermediul arcului, şi piston spre dreapta, care trimite lichidul din compartimentul doi, prin conducta, la cilindrii de frana.
In cazul cand s-a spart conducta franelor din fata, lichidul acestui circuit se pierde, iar la franare pistonul actioneaza direct pistonul, circuitul franelor din spate ramanand in functiune. Defectiunea unui circuit se observa prin marirea cursei pedalei de actionare. La actionarea hidraulica nu este permisa prezenta aerului in circuit deoarece se reduce eficienta franarii.

Cilindrul receptor sau pompa receptoare

Este compus din corpul in care se afla doua pistoane, care au pe fetele frontale garniturile. Arcul preseaza cele doua garnituri pe fetele pistoanelor. In interiorul cilindrului, prin intermediul inelelor, sunt fixate doua piese (filetate la interior si taiate pe generatoare), in care se insurubeaza suruburile, prin care se regleaza cursa pistoanelor.

Daca jocul dintre saboti si tambur depaseste valoarea admisa, S, la actionarea franei, suruburile cu filet „dinte de fierastrau” sunt trase odata cu pistoanele (datorita inelelor) cu inca un dinte din piesele de reglaj, restabilindu-se jocul initial dintre saboti si tambur.

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: