Skip to content

Mecanismele de actionare a directiei

5 Septembrie 2012

Conditiile impuse mecanismelor de actionare a directiei 
– sa fie reversibil pentru a permite revenirea rotilor de directie in pozitia corespunzatoare mersului in linie dreapta dupa incetarea efortului aplicat volanului.
– sa aiba un radament ridicat. Este necesar ca randamentul direct (de la volan spre levierul directiei) sa fie cat mai mare, in timp ce randamentul invers (de la levierul directiei spre volan) sa fie cat mai mic, pentru ca socurile provocate rotatiilor de neregularitati sa fie absorbite in mare masura prin frecarea din mecanism si sa se transmita cat mai atenuate la volan.
– sa aiba un numar redus de puncte de reglare cu posibilitatea obligatorie de reglare a jocului dintre elementul conducator si condus al mecanismului.
– sa asigure caracterul si valorile necesare ale raportului de transmitere.
– constructia sa fie simpla si sa prezinte o durabilitate mare.
– sa fie reversibil pentru a permite revenirea rotilor de directie in pozitia corespunzatoare mersului in linie dreapta.
– sa aiba un radament direct ridicat.
Mecanismele de actionare a directiei cu surub
Miscarea se transmite de la volan la levierul de directie prin intermediul unui surub pe care se gaseste o piulita ce transforma miscarea de rotatie a acestuia in miscare rectilinie.
De la piulita, miscarea este transmisa levierului de directie prin intermediul unei manivele sau altui organ intermediar.
Mecanismele de actionare cu surub se folosesc la autocamioanele grele, unde se cere un raport de transmisie mare la un gabarit redus.
Mecanismul de actionare cu melc si manivela cu doua bolturi
O asemenea constructie asigura un unghi mare de rotire a levierului de directie in comparatie cu solutia cu un singur bolt.
Particularitatea mecanismelor de actionare cu manivela consta in posibilitatea obtinerii variatiei dorite a raportului de transmitere.
In functie de conditiile care se pun la executarea melcului, se poate obtine un mecanism cu raport de transmitere constant, sau cu un raport de transmitere care se mareste sau se micsoreaza odata cu rotatia volanului fata de pozitia mijlocie.
Mecanismele de actionare a directiei cu roti dintate 
Mecanismul de actionare cu pinion si cremaliera asigura rapoarte de transmitere mari (bracari mari ale rotilor la rotiri mici ale volanului) si se utilizeaza destul de des la autoturismele cu suspensie independenta a rotilor si bara transversala de directie.
Astfel numarul articulatiilor trapezului de directie se reduce la patru fata de alte solutii care necesita cel putin sase articulatii.

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: