Skip to content

Puntea fata

4 Septembrie 2012

Rolul, conditiile impuse si clasificarea puntilor din fata 
Puntea din fata are rolul de a prelua si transmite cadrului sau caroseriei fortele si momentele ce apar din interactiunea rotilor cu calea si de a permite schimbarea directiei de deplasare a autovehiculului.Conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca puntea din fata sunt:
– sa fie suficient de rezistenta
– sa asigure o buna stabilitate a rotilor de directie,
– sa prezinte o uzura mica a partilor componente,
– sa aiba greutate proprie cat mai mica pentru a reduce cat mai mult greutatea proprie a autovehicului.Clasificarea puntilor din fata se poate face dupa urmatoarele criterii:
Dupa rolul pe care il au:
– punti de directie,
– punti de directie si motoare.
Dupa tipul mecanismului de ghidare:
– rigide, cu oscilatia dependenta a rotilor,
– articulata, cu oscilatia independenta a rotilor.

Constructiv, puntea rigida se obtine prin articularea fuzetelor cu ajutorul pivotilor de grinda rigida, ghidata fata de cadrul sau caroserie de obicei prin intermediul arcurilor in foi ale suspensiei. Puntea din fata rigida nemotoare se compune din grinda, avand la capetele articulate prin pivoti, fuzetele. Pentru coborarea centrului de greutate al automobilului, grinda puntii are partea centrala coborata in jos. Pentru obtinerea unei rigiditati mari la greutati mici, forma sectiunii grinzii este de dublu T (la unele punti se utilizeaza sectiuni tubulare, iar capetele, realizate separate, sunt fixate prin presare sau sudura). Transmiterea momentului motor la roti se face printr-o transmisie homocinetica bimobila, formata din arborele planetar, cuplajul unghiular de tip Weiss si arborele condus. Grinda rigida in cazul puntilor motoare este inlocuita printr-un carter, legat prin articulatiile cilindrice de fuzeta. Pe fuzeta tubulara se monteaza, prin rulmentii conici, butucul rotii, intr-o solutie de arbori planetari total descarcati de momentele incovoietoare.
Puntea din fata articulata nemotoare este compusa din mai multe brate fixate de cadru sau de caroserie formand o suspensie independenta pentru fiecare roata.In functie de planul de oscilatie, exista mai multe variante de punti articulate:
Plan de oscilatie vertical:
– paralel cu pivotii,
– cu bara de oscilatie.
Plan de oscilatie transversal:
– prin paralelogram,
– prin patrulater,
– cu mecanism cu culisa.
Plan de oscilatie longitudinal:
– printr-o bara de oscilatie,
– prin paralelogram.
Plan de oscilaţie diagonal:
– prin bare dispuse inclinat.
Fuzeta este solidara cu cilindrul amortizorului hidraulic telescopic (care reprezinta biela mecanismului). Axa de pivotare (axa pivotului fals) la virarea rotii este determinata de axa comuna a articulatei sferice de legatura dintre biela si bratul inferior (manivela) si a articulatei tijei (culisa) a pistonului amortizorului. Mecanismele transmiterii fluxului de putere al motorului sunt: transmisia principala si diferentialul (dispuse in carterul comun cu al cutiei de viteze) si transmisia universala de tip tripoda dubla formata din cuplajul unghiular-axial si unghiular, legate de arborele planetar. Butucul rotii se monteaza prin caneluri pe arborele, iar prin rulmentii si pe fuzeta.
Anunțuri

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photo

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: