Radiatorul de ulei


Uleiul din carter trebuie sa-si mentina temperatura in jurul a 75 – 90 ºC.
Prin contactul cu suprafetele fierbinti ale pieselor, uleiul preia o cantitate de caldura ce reprezinta aproximativ 2,5% din caldura produsa in cilindri prin arderea combustibilului, fapt ce impune racirea uleiului.
In special la motoarele ce echipeaza autocamioanele grele, care lucreaza in regim de sarcina prelungita sau in conditii grele de drum, sistemele de ungere sant prevazute cu radiatoare de ulei racite cu aer sau cu apa.

Radiatoarele de ulei racite cu aer se executa de obicei din tuburi prevazute cu aripioare si se monteaza inaintea radiatorului din sistemul de racire cu apa al motorului.

Avantaje:
– dimensiuni de gabarit reduse,
– simplitate constructiva.

Dezavantaj:
– intensitatea racirii uleiului depinde de temperatura mediului ambiant.

Radiatoarele de ulei racite cu apa folosesc agentul instalatiei de racire a motorului.

Avantaje:
– asigura o stabilitate mai mare a temperaturii de regim a uleiului,
– incalzirea uleiului pe timp rece, se realizeaza mai rapid.

Dezavantaj:
– necesitatea majorarii dimensiunilor de gabarit ale instalatiei de racire a motorului, astfel incat sa asigure volumul si circuitul suplimentar de lichid.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s