Tipuri de senzori si traductoare in tehnologia auto


Principalele tipuri de senzori incorporati in structura unui automobil modern sunt:
Pentru pozitie
– pozitia pedalei de acceleratie – potentiometru
– pozitia clapetei de inchidere – potentiometru
Pentru gaze de esapament
– sonda Lambda (cu dioxid de zirconiu)
Temperaturi 
– motor, mediu, lichid de racire – termistori
– aer evacuat – termocupla, termorezistenta
Presiuni 
– aerul din conducta de aspiratie – capacitiv, membrana de silicon, piezorezistiv
– aer evacuat – membrana de silicon, piston si fir rezistiv
Debitul de aer 
– contor cu paleta si potentiometru
– anemometru cu fir cald
Acceleratia
– accelerometru piezoelectric sau servo
Viteza unghiulara
– giroscop
Turatia
– senzori cu reluctanta variabila
– senzori cu effect Hall
Elementul principal in sistemul mecatronic este traductorul. Acesta este un echipament care transforma o marime de masurat intr-o alta marime, de aceeasi natura sau nu, apta de a fi prelucrata de sisteme de prelucrare a datelor sau de introducere in sistemele de automatizare.
In tehnologia auto se prefera traductori care au la iesire o marime electrica, intrucat aceasta se poate transmite la distanta, poate fi usor amplificata si prelucrata de sistemele electronice.
Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s