Chiulasa


Chiulasa este partea fixa a motorului care inchide cilindrul la extremitatea dinspre p.m.s. si in functie de tipul motorului poate sa contina camera de ardere, locasul bujiei si injectorului, canalele de admisie si de evacuare locasurile supapei. In timpul functionarii chiulasa este supusa la solicitari termice si mecanice produse de presiunea gazelor si de incalzirile inegale ale diverselor zone, iar la montaj apar tensiuni importante datorate strangerii cu suruburi.
Constructia este determinata de sistemul de racire, arhitectura camerei de ardere, amplasarea supapelor, galeriilor de admisie, bujiilor si injectoarelor. Chiulasa se toarna intr-un singur bloc pentru motoarele uzuale sau separat pentru fiecare cilindru la motoarele mai mari se pot utiliza si grupe de 2 cilindrii la o chiulasa la un motor cu 4 cilindrii. Constructia chiulasei este dependenta si de modul de amplasare al galeriilor de admisie si de evacuare. Astfel la motoare cu aprindere prin scanteie se utilizează in general varianta cu ambele galerii de aceiasi parte iar la motoare cu aprindere prin compresie galeriile se monteaza de o parte si alta a chiulasei. O importanta cerinta a proiectarii chiulasei este legata de asigurarea canalelor de racire cu apa, care trebuie sa asigure o buna racire mai ales pentru situatia in care camera de ardere se gaseste in chiulasa.
Materialele pentru chiulasa se aleg in raport cu calitatile mecanice si necesitatea de a avea calitati bune de turnare. In general se aleg aliaje de fonta sau aluminiu.

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

w

Conectare la %s