Skip to content
Tags

Pistonul

31 Iulie 2012

Impreuna cu segmentii si boltul pistonului indeplineste mai multe functiuni:
– realizeaza in cilindru un perete mobil necesar variatiei de volum reclamate de efectuarea ciclului motor
– capul sau contine camera de ardere, iar alteori este profilat pentru realizarea unei miscari organizate a gazelor
– ghideaza miscarea piciorului bielei
– etanseaza cilindrul spre si dinspre carter impiedicand scaparile de gaze si uleiul in exces
– evacueaza o parte din caldura dezvoltata din arderea care se desfasoara in cilindru
Partile componente sunt: capul care vine in contact cu gazele, regiunea port segmenti cu mai multe canale circulare, mantaua – care gliseaza pistonul in cilindri, locasurile boltului si umerii pistonului.
Capul pistonului preia o mare parte din caldura gazelor de ardere, care va fi evacuata prin regiunea port segmenti si prin manta. O parte se transmite boltului si bielei. Datorita acestei calduri cedate exista un gradient de caldura care apare la piston. Din aceasta cauza apar dilatari importante ale pistonului, fiind necesara adoptarea unui joc corespunzator la rece, care in functionare se va micsora mult prin dilatare.
Sub actiunea temperaturii ridicate de functionare se micsoreaza apreciabil rezistenta mecanica a materialului din care este construit pistonul fata de valorile obisnuite realizate la temperaturi ambiante. O alta consecinta importanta este cea legata de dilatarea inegala a diferitelor zone ale acestuia. Se observa o temperatura de lucru de circa 300-400 de grade la capul pistonului, spre deosebire de o temperatura de circa 110 grade spre manta.
Din acest motiv forma pistonului nu este perfect cilindrica, asa cum ar parea la o primă vedere. Presupunand ca in functionare jocul dintre camasa si piston trebuie sa fie acelasi, indiferent de pozitia de masurare a acestuia, la capul pistonului este un joc mai mare la rece la fel si in zona umerilor pistonului in care este adunata o cantitate mai mare de material. Astfel, profilul pistonului este eliptic in plan transversal si de trunchi de con in plan longitudinal. Jocurile prevazute sunt relativ mici si depind de dimensiunea pistonului, dar foarte importante. Un joc prea mic poate conduce la blocari ale pistonului in cilindru si, eventual blocaje ale acestuia, un joc prea mare conduce la scapari importante de gaze pe langa piston la regimuri de temperatura scazuta (motor rece). De asemenea un joc prea mare poate conduce la lovirea pistonului de camasa (bataie). Acelasi fenomen se poate dezvolta si la motoarele mai uzate, in care capul pistonului s-a mai micsorat.

Solicitarile pistonului sunt determinate de tensiunile termice generate de incalzirile neuniforme si de incarcarile mecanice determinate de presiunea maxima a gazului (presiunea maxima de ardere este de 6 – 8 MPa la motoarele cu ardere prin scanteie si 8 – 15 MPa la motoarele cu ardere prin compresie) si de forta de inertie care se aplica asupra pistonului si care depinde de turatia acestuia.

Anunțuri

From → Piese Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photo

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: