Skip to content
Tags

Boltul

31 Iulie 2012

Boltul realizeaza legatura dintre biela si piston. Boltul realizeaza o cupla cilindrica, permitand miscarea relativa intre biela si piston. Boltul este supus unor solicitari mecanice datorate fortei de presiune si fortei de inertie a grupului piston. Sub actiunea acestora el se incovoaie in plan longitudinal si se ovalizeaza in plan transversal. De asemenea este solicitat cu soc si la sarcini variabile, deci la oboseala. Cresterea rapida a presiunii in timpul arderii provoaca o solicitare cu soc a boltului.
Conditiile de functionare sunt grele, existand o ungere relativ slaba intre bolt si piston si aparand necesitatea ungerii cuplei dintre acestea. Se creeaza (si datorita temperaturii ridicate de functionare 120-150 grade Celsius) conditii de frecare semilichida si apare un proces intens de uzare. Avand in vedere conditiile deosebit de dificile de functionare ale boltului este necesar ca boltul sa aiba o masa redusa, pentru a dezvolta o forta de inertie mica, rezistenta inalta la incovoiere, soc, uzura, rigiditate superioara, etc. La motoarele rapide, de dimensiuni mici, se utilizeaza pe scara larga boltul flotant. Acesta are, in functionare, joc atat in biela, cat si in umerii pistonului. In acest fel boltul se poate roti in ambele locasuri, realizand o uzura uniforma.
Se poate indeparta mai mult material pentru a aproxima grinda de egala rezistenta, cu prelucrari mecanice mai multe, dar cu greutate mai mica. Din punct de vedere al montajului el trebuie sa fie cel putin mobil, in una din piese. Astfel se poate realiza boltul fix in biela, fix in piston sau flotant (mobil atat in biela cat si in piston). Ca urmare boltul este antrenat in miscarea de rotatie si apare o uzura mai uniforma a acestuia. Montajul boltului flotant se face la rece prin incalzirea pistonului pentru a avea joc la cald si se asigura impotriva deplasarii axiale. Datorita faptului ca boltul flotant poate sa aiba o miscare axiala, la varianta aceasta se monteaza inele de siguranta pentru ca aceasta sa nu loveasca cilindrul la o deplasare a boltului. Boltul fix in biela nu permite rotatia boltului care este fretat in piciorul bielei. Metoda creeaza probleme privind asamblarea bielei si nu evita dificultatile legate de montajul corect al boltului in umeri. Nefiind necesara ungerea in piciorul bielei se poate reduce lungimea zonei de sprijin in biela, marindu-se corespunzator lungimea de sprijin in piston. In consecinta, solicitarea boltului la incovoiere si presiunea dintre umerii pistonului si bolt sunt mai coborate. Varianta cu bolt fix in umerii pistonului si liber in biela este mai putin intalnita. Posibilitatea de blocare a boltului in umerii pistonului este mai complicata, optiunea de fretare fiind greu de realizat pentru cuplul de materiale utilizat.

Materialele folosite pentru constructia boltului trebuie sa satisfaca conditiile functionale. Boltul se executa din oteluri aliate de imbunatatire cu continut mediu de carbon, oteluri aliate prin cementare sau de imbunatatire. De asemenea se asigura o prelucrare deosebita pentru a reduce socurile, jocurile in exploatare fiind obtinute prin sortare si ridicandu-se la valori de 10-40 de microni.

 

Anunțuri

From → Piese Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: