Skip to content

Instalatia de ungere generalitati

29 Iulie 2012

Instalatia de ungere este compusa din diferite ansambluri si organe care prelucreaza uleiul si il distribuie intre suprafetele pieselor cu miscare relativa una fata de cealalta. Prezenta si circulatia continua a uleiului prin interstitiile dintre aceste suprafete este avantajoasa deoarece: reduce uzura organelor, micsoreaza pierderile produse prin frecare, transporta si indeparteaza particule solide rezultate prin eroziune, care ar intensifica uzura, evacueaza caldura degajata prin frecare si raceste unele organe care vin in contact cu fluidul motor, imbunatateste etansarea pistonului cu cilindrul, amortizeaza zgomotele din functionare.
Reducerea uzurii este rezultatul unor masuri constructive si al folosirii unor uleiuri de buna calitate, in ultimul caz se obtine limitarea eroziunii introducand aditivi de crestere a onctuozitatii si de mentinere a vascozitatii si se combate coroziunea prin aditivi antioxidanti. Uzura abraziva se diminueaza prin filtrarea uleiului. Ungerea motoarelor cu ardere interna comporta conditii mai complexe si mai grele decat la alte masini, din urmatoarele cauze, viteza relativa a organelor este variabila, datorita periodicitatii functionarii si schimbarilor de turatie, uleiul intra in contact cu piese incalzite puternic, care ii inrautatesc temporar calitatile, si cu gaze de ardere scapate printre piston si cilindru, care il impurifica si il degradeaza continuu, intre unele organe, de exemplu intre came si tacheti, uleiul este supus periodic, cu frecventa mare, la presiuni inalte care, in conditiile temperaturilor de functionare provoaca descompunerea sau arderea sa.
Dupa cum se observa, imprejurarile in care decurge ungerea sunt diverse, generand toate tipurile de frecare de alunecare. Frecarea fluida reduce cel mai mult uzurile si pierderile mecanice, dar poate fi realizata la un numar restrans de organe, la care viteza relativa se mentine la nivelele moderate, iar incarcarea suprafetelor portante nu depaseste valori periculoase (de pilda lagarele arborelui cotit si ale arborelui cu came). Intre piston si cilindru se produce frecarea semifluida, deoarece pelicula de ulei se intrerupe in punctele moarte, unde viteza pistonului se anuleaza.
Frecarea semiuscata apare cand intre organe se afla o cantitate insuficienta de ulei, in aceasta situatie se afla majoritatea organelor mobile, la pornire si in timpul incalzirii motorului. Tijele supapelor de evacuare si unele piese ale instalatiei de pornire lucreaza in conditii de frecare uscata, ceea ce impune prevederea unor constructii speciale sau ungerea lor cu lubrifianti solizi.
Pentru a asigura calitatea ungerii, se actioneaza pe urmatoarele cai: folosirea unui ulei cu proprietati fizico-chimice adecvate particularitatilor functionale ale motorului, vehicularea unei cantitati suficiente de ulei, cu consum minim de energie, fabricarea organelor cu tolerante stranse si precizie corespunzatoare jocurilor optime necesare formarii si mentinerii peliculei de ulei, finisarea suprafetelor de frecare si durificarea lor, prelucrarea fizico-chimica a uleiului in timpul functionarii, pentru mentinerea calitatilor lui initiale pe o durata cat mai mare.

Anunțuri

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photo

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: