Skip to content

Instalatia de racire generalitati

29 Iulie 2012

Pierderile de caldura catre mediul exterior ar fi sensibil mai mici daca organele motorului ar avea aceeasi temperatura ca si fluidul motor. O asemenea conditie nu poate fi deocamdata acceptata, deoarece fiabilitatea motorului ar fi redusa sau functionarea sa la anumite regimuri ar fi chiar imposibila. Astfel, din cauza temperaturilor relativ mari, pelicula de ulei isi micsoreaza portanta, organele intens solicitate se pot rupe pe masura inmuierii materialului din care sunt constituite, umplerea cilindrilor este afectata negativ, iar la motoarele cu aprindere prin scanteie apar diverse forme de manifestare a arderii anormale.
Pe de alta parte, reducerea temperaturii organelor sub anumite valori este insotita de intensificarea uzurilor prin frecare si prin coroziune. Rezulta ca temperaturile pieselor trebuie sa fie mentinute la valori pentru care se poate obtine un compromis favorabil intre performantele energetice si durabilitatea motorului. De aici reiese si rolul instalatiei de racire, si anume, de a evacua o parte din caldura ce o primeste fiecare organ, astfel ca temperatura lui sa se mentina in intervalul acceptat, indiferent de regimul de exploatare sau de conditiile climatice.
Cresterea continua a economicitatii motoarelor, inca de la aparitia lor, s-a manifestat si prin tendinta de sporire a temperaturii organelor componente. Astfel, datele statistice arata ca temperatura medie a lichidului din instalatia de racire a motoarelor navale a crescut in ultimii 50 de ani de la 303…305 (K), la motoarele cu aprindere prin compresie rapide a ajuns la 363 (K), iar la MAS actuale depasesc frecvent 373 (K). Noile materiale refractare cat si progresele facute in domeniul uleiurilor sintetice permit sa se intrevada o eventuala sporire a regimului termic al motorului chiar in următorii ani.
Chiulasa este organul care primeste cea mai mare cantitate de caldura prin contactul direct cu fluidul din cilindru si din canalele de evacuare. Pe langa aceasta, incarcarea termomecanica a chiulasei este amplificata si de repartitia neuniforma a temperaturilor in diverse zone, ca de pilda in spatiul dintre scaunele supapelor de evacuare si admisie la motoarele in patru timpi. Apare deci necesara nu numai o racire mai intensa a chiulasei in raport cu alte organe, dar si impunerea unei circulatii preferentiale a fluidului de racire pentru uniformizarea temperaturilor. In acest scop, se adopta masuri constructive speciale cum ar fi prevederea unor canale sau ecrane menite sa dozeze debitul si sa dirijeze fluidul de racire catre diverse zone in functie de starea lor termica. Totodata forma suprafetei de racire trebuie astfel aleasa incat sa nu genereze zone de stagnare a fluidului de racire. Si pistonul preia o importanta cantitate de caldura, aceasta fiind evacuata la motoarele de putere mare sau mijlocie printr-un circuit de racire separat, cu lichid. La motoarele usoare, caldura acumulata de piston se transmite cilindrului prin intermediul segmentilor, cea mai mare parte din caldura se evacueaza pe la partea superioara a cilindrului, motiv pentru care aceasta zona necesita o racire mai intensa. Lagarele arborelui cotit se incalzesc prin conductie de la celelalte organe si preiau o parte importanta din caldura dezvoltata prin frecare. Racirea lor se face cu ulei, in circuit fortat, caldura fiind astfel transportata in radiatorul instalatiei de ungere. La motoarele supraalimentate este necesara racirea turbocompresorului si a aerului comprimat de acesta.

Anunțuri

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: