Skip to content

Ambreiajul generalitati

25 Iulie 2012

Ambreiajul – este subansamblul plasat intre motor si transmisie cu rolul de a separa cinematic cele doua elemente dar si de a compensa principalele dezavantaje ale motorului cu ardere interna:
– nu poate fi pornit sub sarcina
– nu se poate inversa sensul de rotatie
– miscarea neuniforma a arborelui cotit
– existenta unei zone de instabilitate a functionarii motorului.
Rolul ambreiajului
– asigura decuplarea rapida si completa a transmisiei de motor la oprirea autovehiculului sau la schimbarea treptelor de viteza
– asigura demararea in conditii optime asigurand o crestere progresiva a solicitarilor in transmisie
– limitarea vibratiilor torsionale ale motorului sau ale transmisiei
– rol de cuplaj de siguranta
Cerinte impuse ambreiajului
– sa decupleze complet si rapid motorul de transmisie pentru a permite schimbarea treptelor de viteza si pentru a evita uzura prematura a garniturilor de frictiune
– cuplarea lina si progresiva pentru a asigura cresterea treptata a momentului motor pe care-l transmite mai departe
– transmiterea momentului motor in totalitate in orice conditii (normale) de exploatare
– sa fie capabil sa preia in totalitate caldura produsa in urma cuplarilor si decuplarilor succesive si sa o evacueze fara probleme
– sa protejeze motorul si transmisia prin patinarea organelor sale, in toate regimurile in care apar suprasarcini
– partea condusa a ambreiajului sa aiba moment de inertie cat mai mic
– fortele axiale normale pe suprafata de frecare sa se echilibreze reciproc
– rezistenta mare la uzura
– sa-si pastreze parametri functionali in orice regim de functionare
Clasificarea ambreiajelor
Dupa modul de actionare:
– neautomate, care sunt puse in functiune prin actiunea conducatorului, prin actionare mecanica sau hidraulica
– automate, pot fi actionate hidraulic, electric, magnetic, pneumatic sau vacumatic, actionarea lor facandu-se in functie de turatie, sarcina sau mai nou in functie de pozitia levierului pentru schimbarea vitezelor
După modul de transmitere a momentului motor
– mecanice cu frictiune, care sunt caracterizate de faptul ca transmit momentul motor prin fortele de frecare care apar intre partea conducatoare si partea condusa
– hidraulice, care transmit momentul motor prin intermediul unui lichid de lucru (vasco-cuplu, intalnit la ventilator, si la transmisii 4×4), aflat intr-un circuit inchis
– magnetice, care transmit momentul prin intermediul campurilor magnetice (la instalatia de clima, air conditioning)
– ambreiajele combinate
Ambreiajele mecanice cu frictiune se clasifica:
Dupa forma suprafetelor de frecare si directia de apasare a fortei de presiune:
– ambreiaje cu discuri (cele mai utilizate), la care forta de presiune actioneaza axial
– ambreiaje cu tamburi, la care forta de apasare actioneaza radial
– ambreiaje cu conuri la care forta de presiune actioneaza radial axial
Dupa modul de realizare a fortei de presiune:
– ambreiaje cu arcuri
– cu parghii
– electromagnetice
– cu apasare hidraulică
Dupa constructia mecanismului de actionare:
– normal cuplate
– facultativ cuplate (pe tractoare, pe senilate), caz in care este actionat printr-o manetaDupa natura frecarii putem avea:
– cu frecare uscata
– cu frecare umeda, caz in care se introduce in baie de ulei (motociclete, autocamioane, masini sport). Sunt multidisc.

Dupa modul de distributie din transmisie avem:
– ambreiaje cu un singur sens (simple)
– ambreiaje cu doua sensuri
Anunțuri

From → Piese Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photo

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: