Skip to content

Masini fara sofer si internet de-a lungul autostrazilor

16 Iulie 2012

In principiu, constructia de masini care sa nu fie conduse de catre un sofer este posibila. Nu este mai complexa decat dispunerea unor senzori de-a lungul drumului in asa fel incat vehiculul sa ii poata urmari pentru a-si putea mentine cursul pe banda corespunzatoare, si, ca si o masura suplimentara de siguranta, echiparea tuturor vehiculelor cu radar anti-coliziune si sisteme de evitare a obstacolelor pentru a evita trecerea vehiculelor peste obiecte, pietoni,biciclisti sau animale aflate pe drum. Sistemul necesita de asemenea software si algoritmi care pot administra locurile de traversare a strazii, iesiri, stopuri, devieri, blocaje in trafic si parcari.

Aceste probleme sunt dificile, insa sunt rezolvabile de catre computerele din ziua de astazi daca alocam suficiente resurse pentru dezvoltarea sistemului, algoritmilor si programarii.

Sisteme computerizate pot fi mult mai sigure decat sistemele conduse cu ajutorul computerelor. Dispozitivul este preocupat numai de indeplinirea sarcinilor definite de catre programele soft-ului; atentia umana nu poate fi distrasa de la drum de catre devieri sau anumite disturbante pentru a se putea produce un accident. Cu toate acestea, majoritatea prefera ca la conducerea unui avion, tren sau autobuz sa se afle o persoana. Nu luam niciodata in considerare faptul ca de obicei conducerea unui avion este realizata de catre un pilot automat – in multe dintre aeroporturi pana si aterizarea este automatizata si coordonata de computere – si de faptul ca computerele sunt cele care conduc TGV-ul, Shinkansen si alte trenuri de mare viteza.

Odata ce vehiculele devin platforme computerizate avand capacitati de comunicare, platforma fiecarui autovehicul poate fi folosita ca si o statie de transmisie utilizata pentru inaintarea informatiei de la masina la Internet. Punctele de acces la Internet pot fi amplasate pe stalpii de iluminat. Baza stalpului poate contine statia electronica.

Problemele tehnologice complexe sunt asociate cu procedura si algoritmii necesari pentru transmiterea apelurilor de la o masina catre alta din cadrul acestui sistem dinamic. In cazul in care diametrul unei celule din acest sistem este de 1 km si masina merge cu o viteza de 100 km/ora, masina se afla in cadrul unei astfel de celule pentru o perioada de aprox 36 secunde astfel incat transmiterea trebuie sa fie efectuata mai des. Doua masini care se intalnesc la aceasta viteza pot comunica doar cel mult 18 secunde. Ne putem astepta ca in astfel de cazuri timpul dintre transmiteri succesive de apeluri de la o masina la cealalta sau de la o masina catre statia baza sa fie doar de cateva secunde facand ca sistemul sa fie foarte dinamic si extrem de complex pentru a fi produs.

Motivul pentru care masinile fara sofer si comunicarea intre vehicule sunt importante este acela ca drumurile sunt infrastructuri care pot fi dezvoltate pentru oferirea de sevicii de telecomunicatie nu numai utilizatorilor de drumuri, ci si comunitatilor in general. Un motiv evident este acela ca drumurile conduc catre locuintele oamenilor si catre locatiile industriale. In cazul in care serviciile de telecomunicatie sunt necesare pentru operarea drumurilor si pentru oferirea de servicii telematice, aceste sisteme pot fi extinse cu usurinta pentru a oferi servicii locuintelor, locatiilor industriale si societatii in general, acestea devenind in consecinta un competitor al operatorilor telecom care aleg sa nu coopereze cu autoritatile rutiere.

Anunțuri

From → Newparts

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: