Skip to content

Intretinerea sistemului de franare

7 Iulie 2012

Intretinerea sistemului de franare cu actionare hidraulica cuprinde urmatoarele lucrari:
– controlul etanseitatii instalatiei hidraulice
– verificarea si completarea nivelului lichidului din rezervorul pompei centrale
– verificarea si reglarea jocului dintre tija si pistonul pompei centrale
– evacuarea aerului din instalatie
– verificarea uzurii garniturilor de franare
– verificarea si reglarea jocului dintre saboti si tambur

Controlul etanseitatii instalatiei hidraulice

Consta in urmarirea nivelului lichidului din rezervorul pompei centrale si urmarirea presiunii in instalatie. Urmarirea nivelului lichidului in rezervorul pompei centrale la franari repetate, pe loc, da posibilitatea sa se constate eventualele neetanseitati ale instalatiei. Daca nivelul scade se urmaresc canalizatiile, racordurile flexibile, pompa centrala, cilindrii receptori, in scopul depistarii locului prin care se produc pierderile. La apasarea pedalei de frana, nivelul lichidului scade in rezervorul pompei centrale proportional cu jocul dintre saboti si tambur, respectiv placute si disc. La eliberarea pedalei nivelul scade cu inca 2-6 mm, datorita compensarii volumului retras al pistonului pompei centrale, dupa care revine continuu in 2-3 secunde la nivelul initial, pe masura revenirii sabotilor in pozitia de franat.

Urmarirea presiunii in instalatie da indicatii mai ales asupra modului de etanaare a garniturii pistonului pompei centrale. In locul unui ventil de aerisire de la un cilindru receptor se monteaza un manometru de control de inalta presiune sau de joasa presiune. In cazul verificarii la presiune inalta, apasandu-se progresiv pedala, cresc continuu si indicatiile aparatului. Daca prin mentinerea apasata a pedalei presiunea scade, garnitura pistonului pompei centrale nu etanseaza si lichidul returneaza in rezervor.

Dacă presiunea remanenta este exagerata cauzele pot fi:

– arcul pistonului pompei centrale rupt
– orificiul de compensare obturat
– jocul dintre tija si piston nul

Verificarea nivelului lichidului din rezervorul pompei centrale

Nivelul lichidului in rezervor este necesar sa fie cuprins intre reperele de maxim si minim ale acestuia. Datorita uzurilor garniturilor de franare nivelul lichidului in timpul exploatarii scade. Daca garniturile au o uzura avansata, nu este indicat a se completa lichid pana la nivelul maxim. Scaderea nivelului la franari succesive este cauzata de scurgeri din circuit. In general, lichidul de frana se inlocuieste la un interval de doi ani. Culoarea maronie sau cenusie neagra indica degradarea in timp sau prin supraincalzire si, in acest caz, lichidul trebuie inlocuit. Lichidul trebuie sa fie limpede, de culoare galbena-verzuie, uneori albastra.

Verificarea si reglarea jocului dintre tija si pistonul pompei centrale

Jocul dintre tija si pistonul pompei centrale trebuie sa se incadreze in limitele prescrise. Acest joc ofera certitudinea ca orificiul de compensare este intotdeauna deschis cand pedala de frana este libera.

Evacuarea aerului din instalatie

In cazul inlocuirii lichidului de frana, in instalatie patrunde aer, care trebuie eliminat. Pentru evacuarea aerului din instalatie, initial se completeaza lichid din rezervor pana la un nivel cu 10-15 mm sub marginea gurii de umplere. Apasandu-se pe pedala de frana, o data cu lichidul se evacueaza si aerul, a carui prezenta se constata prin degajarea unor bule in vasul cu lichid de frana, care ies prin capatul furtunului. Apasarea pe pedala continua de cateva ori, pana ce in vas nu mai apar bule de aer.

Reglarea jocului dintre saboti si tambur 

Jocul dintre saboti si tambur se verifica si se regleaza, de obicei, cu ajutorul unor came excentrice pe care se reazema sabotul. Se ridica automobilul de pe sol cu ajutorul unui cric, se scoate roata si prin fereastra de vizitare special prevazuta, cu ajutorul unui calibru, se masoara jocul dintre sabot si tambur. Jocul nu trebuie sa fie mai mare decat valorile indicate de fabrica constructoare (0,25 mm), daca jocul este mai mare, se slabesc bolturile cu excentric executandu-se reglarea necesara.

Verificarea uzurii garniturilor de frana

La franele cu tambur, grosimea garniturii se masoara prin ferestrele de vizitare si reglaj, sau, in lipsa acestora, prin demontarea tamburelor. La franele disc, uzura garniturilor se apreciaza prin masurarea grosimii placutelor, cu o rigleta.

Reglarea franei de mana

Aceasta reglare se efectueaza dupa reglarea franei de serviciu, procedandu-se astfel:
– se ridica autoturismul
– se slabeste frana de mana
– se desurubeaza piulitele tijei franei de mana
– se strange piulita pana ce sabotii vin usor in contact cu tamburul
– se blocheaza piulitele

Anunțuri

From → Sisteme Auto

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: