Skip to content

Anvelope resapate

16 Mai 2012

Probabil multi dintre posesorii de autoturisme la un moment dat au fost nevoiti sa schimbe anvelopele vechi cu unele noi. Prezentandu-se in vederea achizitionarii unor noi anvelope la service sau la magazin auto, vanzatorul sau mecanicul intreaba cumparatorul de care anvelope doriti, noi la un pret mai mare sau resapate la un pret mai mic ori second hand. Termenul „resapat” posibil sa-i fi pus pe multi in incurcatura neintelegandu-l, respectiv „nou” si „second hand” fiind in general cunoscute. In continuare incercam, in mare, sa va facem cunoscut procesul de resapare al unei anvelope.

Nu toate anvelopele pot fi resapate sau reconditionate. Producatorii de anvelope in general specifica tipurile de anvelope ce pot fi resapate acestea avand din fabricatie pe lateral indicativul „U” sau termenul „REGROOVABLE”. Procesul de resapare se efectueaza cu unelte specifice de catre persoane specializate in domeniu (vezi img.).

 

Anvelopele ce urmeaza a fi resapate sunt verificate daca au semne de avarie ale canelurilor sau partilor laterale, daca exista aceste avarii, sunt reparate conform standardelor. Se curata anvelopa si canelurile de toate impuritatile ce pot fi prezente, se masoara adancimea canelurilor ramase in mai multe locuri si se ia ca si etalon adancimea ca mai mica masurata, la unele anvelope este necesara frezarea cauciucului existent si inlocuirea cu o noua banda de rulare.

Resaparea trebuie sa se faca in conformitate cu indicatiile si modelul producatorului. Aceasta activitate consta in frezarea benzii de rulare uzate si inlocuirea acesteia cu un material nou, aplicandu-se un strat de cauciuc prevulcanizat (adeziv), profilul fiind dat in presa cu matrita actionata electric. Aburul tehnologic incalzeste matrita pentru formarea noului profil al anvelopei la temperatura de 150gr C, iar instalatia de aer comprimat actioneaza celelalte anexe al presei. Reprofilarea se realizeaza prin adancirea benzii de rulare a anvelopelor in limitele admise, prin taierea cu un cutit special actionat electric (in conditii de temperatura controlata). Activitatea de resapare si reprofilare a anvelopelor presupune efectuarea multor operatiuni. Dupa executarea operatiunii se masoara din nou adancimea canelurilor si daca nu a fost expus nici un fir. Dupa tratare, in timp ce o anumita parte din caldura inca este retinuta in anvelopa, fiecare anvelopa resapata trebuie examinata pentru a se obtine certitudinea ca nu contine nici un defect aparent. In timpul sau dupa resapare, anvelopa trebuie umflata la cel putin 1,5 bar pentru examinare. Inainte, in timpul sau dupa resapare, trebuie verificata cel putin o data integritatea structurii anvelopei prin intermediul metodelor potrivite de inspectare.

Recomandari privind utilizarea anvelopelor reconditionate:

– autovehiculul trebuie sa ruleze cu viteza legala recomandata anvelopelor reconditionate.

– dupa reconditionare, noul profil trebuie sa aiba minim 4 mm si maxim 7 mm,

– anvelopa nu trebuie sa prezinte defecte la o examinare vizuala cum ar fi: crapaturi sau alte semne de uzura indelungata, crapaturi aparute in urma recanelarii, alte urme de deterioarare.

– legea impune ca orice recanelare sa urmareasca modelul pentru retaiere dat de fabricant.

Nu se resapeaza anvelopele prea netede sau uzate neregulat, pentru ca grosimea stratului de cauciuc ramas este incerta.

Anunțuri

From → Recomandat

Lasă un comentariu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

Povesti cu flori

Florile te insoțesc toată viața!

delamineblog

învăţăm unii de la alţii!

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Pe acest blog gasiti filme online subtitrate 2015

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Radu

http://www.raduc.eu/

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai întorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Webdesign.

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

loredanamilu.wordpress.com/

Loredana Buciumeanu (Milu)

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photo

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza87

~Cine nu are maimutze sa-si cumpere!~

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

%d blogeri au apreciat asta: