Skip to content

Capacitatea de trecere a autovehiculului

28 ianuarie 2013

Prin capacitatea de trecere se intelege posibilitatea autovehiculului de a se deplasa pe drumuri sau terenuri accidentate si de a trece peste obstacole.
Capacitatea de trecere este caracterizata de urmatori parametrii:
Presiunea specifica pe sol data de raportul intre greutatea de exploatare la tractoare sau greutatea totala la automobile si aria suprafetei de contact intre pneuri sau senile si sol. Cu cat presiunea specifica este mai mica cu atat autovehiculul se poate deplasa mai usor pe terenuri moi (cu zapada, nisip, mlastina etc.). La constructiile actuale presiunea specifica are valorile:
(0,6 − 1,4)10 la a -5-a Pa pentru tractoare pe pneuri.
(0,4 − 0,7)10 la a -5-a Pa pentru tractoare pe senile cu destinatie generala.
(3,0 − 5,5)10 la a -5-a Pa pentru autocamioane.
Lumina care indica inaltimea maxima a obstacolelor peste care poate trece autovehiculul. Capacitatea de trecere este cu atat mai mare cu cat raza longitudinala, respectiv transversala vor fi mai mici.
Raza longitudinala si raza transversala determina capacitatea de trecere invers proportionala cu marimea lor . Astfel, pentru o valoare data a apatamentului si ecartamentului, capacitatea de trecere este cu atat mai mare cu cat raza longitudinala, respectiv transversala vor fi mai mici.
Raza minima de viraj care este distanta intre centrul de viraj si centrul puntii din spate a automobilului la un unghi de pivotare maxim al rotilor de directie, determina capacitatea de trecere cu atat mai mare cu cat este mai mica.
Raza rotilor autovehiculelor influenteaza capacitatea de trecere peste obstacole orizontale sau verticale. La automobile obisnuite, cu o punte motoare, inaltimea unui obstacol vertical peste care trece este h =2/3 r, iar la automobile cu mai multe punti motoare h ≈ r . Latimea canalului peste care poate trece un automobil, cu conditia ca marginile acestuia sa fie suficient de rezistente este b ≅ r, iar la automobile cu mai multe punti motoare b = 1,2r.
In cazul tractoarelor, valorile respective se refera la razele rotilor din fata. Pentru tractoarele cu senile, latimea canalului peste care poate trece este b ≈ L, iar inaltimea peretelui vertical este limitata de unghiul limita de stabilitate.
Numarul de roti motoare influenteaza capacitatea de trecere, aceasta fiind cu atat mai mare cu cat numarul de roti motoare este mai mare.
About these ads

From → Newparts

Scrie un comentariu

Lasă un răspuns

Completeaza detaliile de mai jos sau apasa click pe una din imagini pentru a te loga:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Schimbă )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Schimbă )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Schimbă )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Schimbă )

Connecting to %s

Manzatu

Just another WordPress.com weblog

POETICEŞTI

,,prin cuvânt nu creăm numai lumi noi, ci ne zidim pe noi înşine. cuvântul posedă însuşiri autodemiurgice." - LUCIAN BLAGA

Pitici, dar Voinici

mens sana in corpore sano

Libertatea este disciplina liber asumată

Și când încep să scriu, libertatea mea nu are limite

Bitu Mihai

Politica nu are principii. Are numai interese...

racoltapetru6

Just another WordPress.com site

armonie acvatica

scrieri, scrieri...

Despre iubire in toate felurile

Articole scrise din iubire pentru oameni,pentru frumos,pentru mine.

Blogul lu' Ratzone

Un blog de bun simț

Dor De Dragoste

Despre viaţă. Proză, poezie şi imagini

Subconstientul genial

Speranta noastra spre nemurire

Vultureşti

Auf einmal ist alles relativ

Marius Crăciun

"Trec ani care nu se mai intorc"

Adolescenți Senzaționali

De la un suflet tânăr, pentru suflete și mai tinere...

Floartgraphy

Photo.Video.Graphics.

B(âr)logul lui Noémi

”Omul devine ceea ce gândeşte” (James Allen)

imaginecontinua

Lumea de altadata si cea de azi.....

Printre extreme

cautam calea de mijloc

Vali Crintea

blog cu şi despre viaţă

CABINET DE AVOCAT CRISTIAN IOAN

„Ştiinţa dreptului este cunoaşterea lucrurilor divine şi umane, ştiinţa de a deosebi ceea ce este drept de ceea ce este nedrept.”

“spredestinaţie” ~ blogul lui "DUŢU"~ Calea, Adevărul si Viaţa,spre destinaţia fericita "CERUL"

Calea, Adevarul si Viata,spre destinatia fericita "CERUL" blogul lui "DUTU"

~ Loredana Milu ~

Universul meu ツ

Jurnal

Hello me! It’s me again! It’s nice talking to myself…

Newparts Auto

Blog dedicat pasionatilor si posesorilor auto.

Litere Stacojii

Filosofia vieții...

Origamimela

Verba volant, scripta manent !

DRAGOS G. CALINESCU - de la silabe la artă

DRUMUL UNUI PÂRÂU CĂTRE OCEAN

startachim blog

fotografii,articole,videoclipuri,utile,photos,

Simple & Interesting.

amazing places,quotes,music and more.

Insula Ekklesia

Un blog pentru (tine)ri - Sa ai primavara in suflet mereu!

Adiutza Blog

Cine nu are maimutze, să-și cumpere!

Num Lock's Blog

Cum vrei, putem discuta şi aici.

bibicrau

o multime de lucruri si trairi..

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,994 other followers

%d bloggers like this: